2020-1-ES01-KA101-080703

Learning 21st Century Skills. Cross-curricular Approach to teaching and learning in English

EL curs 2020-21, el SEPIE ens ha acceptat la sol·licitud pel projecte “Learning 21st Century Skills. Cross-curricular Approach to teaching and learning in English.”

 

Aquest projecte, a grans trets es caracteritza per:

 

  • tenir una durada de 24 mesos: del 01/12/2020 al 30/11/2022.
  • disposar de 7 mobilitats per professors de 14 dies.
  • estar destinat a professors CLIL i professors d’anglès.
  • incloure despeses d’allotjament, desplaçament i curs de formació.

 

Els països on es poden realitzar les mobilitats són els següents:

  • Dinamarca, Finlandia, Irlanda, Islandia, Liechtenstein, Luxemburgo, Noruega, Reino Unido, Suecia (grup 1)
  • Alemania, Austria, Bélgica, Chipre, España, Francia, Grecia, Italia, Malta, Países Bajos, Portugal (grup 2)

 

Aquest projecte consisteix a millorar les competències TIC i llengua anglesa dels nostres professors perquè repercuteixi en una millora dels alumnes per a la seva vida professional o acadèmica. Gràcies a aquest projecte esperem poder aplicar noves metodologies a molts més grups d’alumnes independentment del seu expedient acadèmic per així motivar-los en l’aprenentatge de les noves tecnologies i l’anglès i així augmentar la seva dimensió europea. A l’igual que amb l’ús de noves metodologies educatives pretenem donar molta més rellevància a l’ús de l’anglès com a llengua vehicular.

 

Aquest projecte fa incidència en dues competències clau marcades per les autoritats educatives:

  1. Competència en comunicació lingüística
  2. Competència digital

 

Els professors participants d’aquest projecte han d’ampliar la seva formació per millorar la seva metodologia i nivell d’anglès i els seus coneixements TIC mitjançant l’assistència a cursos de formació CLIL / STEAM / ABP / TIC entre d’altres, per després poder millorar la qualitat educativa de centre. Aquest professorat tindrà la possibilitat d’intercanviar idees i comparar pràctiques docents amb professors d’altres instituts europeus.

 

En relació als alumnes:

  • ESO: millorar la comprensió de la llengua anglesa a nivell comunicatiu, des de diferents àrees com ciències, tecnologia, art, educació física i història. Millorant els resultats de la Implementació de el Projecte Singular d’Aprenentatge de la Llengua Anglesa a través de matèries no lingüístiques. Domini de les competències lingüístiques bàsiques en anglès del nostre alumnat per així continuar millorant en estudis superiors.

 

A la nostra comunitat autònoma es fa obligatori per a totes les matèries de l’ESO avaluar la competència digital de cada assignatura per tant una formació per a professors en noves tecnologies es fa imprescindible.

Amb l’ús de noves metodologies esperem ajudar a reduir el fracàs i abandonament escolar primerenc i aconseguir motivar el nostre alumnat perquè continuï la seva formació acadèmica.

 

  • BATXILLERAT: ús de la llengua anglesa a nivell instrumental. Desitgem introduir l’aprenentatge de diferents matèries en anglès per preparar amb garanties per als estudis superiors i futur professional. I a el mateix temps millorar l’ús de les noves tecnologies dels nostres alumnes.

 

  • CICLES FORMATIUS: ús de la llengua anglesa instrumental amb caràcter obligatori en els diferents mòduls i unitats formatives ja que estan incloses en les orientacions de l’autoritat educativa de cada cicle formatiu en el qual s’indiquen els resultats d’aprenentatge a treballar. També en assignatures on el professor fa continguts curriculars en anglès. L’objectiu és millorar la inserció laboral de l’alumnat dins de l’àmbit europeu, com a treballadors o empresaris

 

Quant als mòduls transversals es té previst buscar socis a través de “eTwining o school education gateway” per tractar el tema d’internet segura amb l’ajuda dels professors d’informàtica de centre. L’objectiu és que els nostres alumnes siguin bons ciutadans digitals.

 

En relació al professorat, formació en noves metodologies educatives per tal de millorar la pràctica docent i millorar la qualitat d’ensenyament. Les noves metodologies d’ensenyament estan canviant els entorns educatius a tot el món i impulsant millors resultats acadèmics dels alumnes. Formen part d’aquestes noves metodologies: les Flipper classrooms (aula invertida); l’aprenentatge basat en projectes (ABP) que permet als alumnes adquirir coneixements i competències clau a través de l’elaboració de projectes que donen resposta a problemes de la vida real; l’aprenentatge cooperatiu, treballar en grup millora l’atenció, la implicació i l’adquisició de coneixements per part dels alumnes; metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning) que estem utilitzant amb èxit des de fa quatre anys.

 

Equips directius i mestres a tot el món estan constantment portant noves idees i metodologies a l’aula fent el millor ús de les eines a la seva disposició. L’equip directiu d’aquest centre amb aquest projecte pretén fomentar la formació per als seus docents en les competències claus esmentades anteriorment i així contribuir a la innovació educativa. L’objectiu és millorar la inserció laboral de l’alumnat dins de l’àmbit europeu, com a treballadors o empresaris.

 

Quant als mòduls transversals es té previst buscar socis a través de “eTwining o school education gateway” per tractar el tema d’internet segura amb l’ajuda dels professors d’informàtica de centre. L’objectiu és que els nostres alumnes siguin bons ciutadans digitals.

 

Font: Erasmus Projecte Card 

 

 

Curs 2020/2021

El curs 2020-21, el SEPIE ens ha acceptat la sol·licitud pel projecte “Learning 21st Century Skills. Cross-curricular Approach to teaching and learning in English.” El nostre objectiu principal és promoure l’internacionalització del centre i que el professorat es pugui formar i aprendre bones pràctiques al mateix temps que millora el seu nivell d’anglès i intercanvia formes de treball amb professorat d’arreu d’Europa.

A continuació, podeu trobar informació sobre les experiències viscudes per part de diferents membres del claustre de l’INS Alfons Costafreda.

 

ALBA VALLS

Del 17 al 31 de juliol del 2021 vaig poder gaudir de l’experiència Erasmus+ a Islàndia (Reykjavic).

Vaig fer dos cursos de formació. El primer va ser “Climate cares”, on vam treballar aspectes de sostenibilitat i medi ambient aplicats a les escoles i instituts. Com a professora de biologia i de ciències de la terra vaig aconseguir molts recursos que són útils per al Departament de Ciències i per les meves classes.

El segon curs va ser “PBL: Project Based Learning”. En aquest cas, vam aprendre a treballar en projectes, la qual cosa s’està implementant molt als centres catalans ja. A part, vam aconseguir molts recursos variats relacionats amb les metodologies d’ensenyament-aprenentatge.

A més de tota la part de formació, vam aprofitar les dues setmanes per fer visites als llocs més emblemàtics de la zona i vaig poder descobrir un país increïble. En aquell moment hi havia el volcà Fragadalsfjall en actiu i vam poder anar-hi i veure l’erupció de ben a prop. Això per una professora de ciències de la terra és com un somni!

Per acabar, m’agradaria destacar que un dels aspectes interessants de l’Erasmus+ és tots els professors de tota Europa que coneixem. Vaig tenir l’oportunitat de conèixer molta gent amb possibilitat de fer eTwinning en un futur.

 

 

  • Click to enlarge image a1.jpg
  • Click to enlarge image a2.jpg
  • Click to enlarge image a3.jpg
  • Click to enlarge image a4.jpg

 

 

ÀNGELS CARULLA

FORMACIÓ ERASMUS de professorat estiu 2021 a Reykiavik

Junt amb altres professores del centre i en el marc del projecte de mobilitat KA103 la professora Àngels Carulla, professora d’anglès tècnic i de Formació i Orientació Laboral, va assistir a una formació sobre projectes emprenedors, a Reykjavik ( Islàndia) durant el mes de juliol de 2021. En aquest curs, a més de treballar conceptes sobre emprenedoria en anglès es va dur a terme projectes d’empresa amb professorat d’altres països. En el cas d’Àngels Carulla es va dur a terme un projecte d’aplicació turística per visitar Islàndia de la mà de persones autòctones.

Un altre dels temes treballats fou el de cerca de “partners” per a la internacionalització  del centre i els nous projectes que s’han concedit al centre: Vam contactar amb diferents Instituts d’Àustria i de la Reunión, amb estudis similars i es va intercanviar idees de projectes i possibles futures col·laboracions o estades.

Durant l’estada també es va aprofitar per fer turisme, intercanvi cultural amb professorat d’altres indrets i estudi d’idees emprenedores.

 

 

  • Click to enlarge image an1.jpg
  • Click to enlarge image an2.png

 

 

MÒNICA FORT

L’any 2021 encara va ser un any en plena pandèmia però les ganes de tornar a la normalitat i a fer tot allò que ens fa feliços, va fer que no dubtés ni un moment en demanar la beca Erasmus per al professorat que la Rosa Pijuan capitanejava per ultim any. La meva destinació va ser Florència, un destí que m’aporta molt culturalment i esperava que el curs per a professors que s’impartia en un antic palau fos d’allò més profitós.

El curs era sobre CLIL, Content Language integrated learning, com podría ensenyar anglès des de altres matèries: cuina, fotografía, història.. Vaig conèixer a la Sheila Corwin, una professora americana excepcional que em va ensenyar mil i un trucs per treballar la llengua anglesa, sobretot per projectes en els que els alumnes van treballant, investigant, traduint i aprenent, desde premisses i el seu propi esforç.

 

  • Click to enlarge image m1.jpg

 

 

 

 

 

Curs 2021/2022

FRANCESC PRADO, professor de física i química

Del 18 fins al 29 de juliol del 2022 vaig gaudir de l’experiència KA1-Erasmus+ a Malta. El curs que vaig fer es diu «CLIL Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL”.

La primera setmana vam tractar com introduir continguts de la nostra pròpia matèria en llengua anglesa fent servir la metodologia de les 5 C (Cognition, Communication, Content, Community and Competence). També vam començar a treballar la formació de  continguts dins l’entorn ClilStore.
Durant la segona setmana el curs vam treballar com inserir i millorar les nostres classes a través d’algunes apps que ajuden a impartir els continguts de la matèria de forma més dinàmica.

A més a més, aprofitant la creació d’activitats, la Valerie Zammit (la nostra «teacher», maltesa de naixement i professora d’història en un institut de Malta), ens anava aportant coneixements, dades i recomanacions que ens van resultar molt útils per descobrir l’illa de Malta més enllà d’un punt de vista turístic, cosa que em va resultar de gran utilitat.

Finalment destacar que formar part d’aquest projecte ERASMUS m’ha permès veure com treballen, els problemes i les solucions que professors d’altres països tenen en el seu dia a dia, a més de contactes per projectes futurs.

IRIS CALDERÓ GUERRA, professora d’anglès

L’estiu passat, concretament del 17 al 30 de juliol de 2022, vaig poder gaudir de l’experiència Erasmus+ a Reikiavik juntament amb dues companyes de l’Alfons Costafreda.

Durant aquesta estada vaig realitzar dos cursos de formació amb l’objectiu d’aprendre noves metodologies i adquirir nous coneixements que pogués aplicar al dia a dia de l’aula. El primer curs s’anomenava “Innovative Technologies in the Digital Classroom”. Vaig triar aquest curs perquè tenia relació amb la temàtica del projecte Erasmus+ que es va concedir al centre. A més, volia agafar noves idees per poder impartir la meva assignatura utilitzant eines i recursos TAC.

Al segon curs, “Climate Cares”, vaig treballar diversos aspectes de sostenibilitat i medi ambient i vaig descobrir recursos i activitats per tractar aquests temes a l’aula. Compartir aquesta experiència amb altres professors/es d’altres centres d’Europa m’ha estat molt profitós, ja que aquest any estic impartint la matèria d’ensenyaments alternatius i puc utilitzar alguns d’aquests recursos.

Paral·lelament als cursos de formació, vaig realitzar algunes activitats culturals en les quals vaig poder interactuar amb altres professors/es de diferents països, no només els meus companys de curs, i vam intercanviar experiències de l’àmbit educatiu. Espero que en un futur puguem treballar conjuntament en un altre projecte Erasmus+.

 

MONTSE GARCIA CASTELLÓ, professora de filosofia i alemany

Vaig fer una formació dins el programa Erasmus+ durant l’estiu, del 17 al 30 de juliol de 2022, a Reikiavik juntament amb dues companyes més de l’INS Alfons Costafreda.

Els meus objectius eren aprendre noves metodologies per aplicar al dia a dia de l’aula i adquirir coneixements i dinàmiques per treballar per la sostenibilitat i el medi ambient des de l’institut, i tot això a la vegada que practicava l’anglès. Amb aquesta finalitat vaig realitzar dos cursos de formació : El primer fou “Innovative Technologies in the Digital Classroom”,on vaig agafar noves idees per poder aplicar eines i recursos TAC a l’aula.

Al segon curs, “Climate Cares”, es van abordar diversos aspectes de sostenibilitat i medi ambient, i vaig poder treballar dinàmiques per tractar aquests temes a l’aula. Els cursos incloïen també visites per conèixer la geologia i els recursos energètics d’aquest país, Islàndia, que actualment és pràcticament autosuficient i sostenible energèticament.

Apart del contingut dels cursos, aquesta experiència em va permetre conèixer i establir relació professional amb docents d’altres països, com Itàlia, Grècia, Hongria, França,.. etc. i compartir coneixements, experiències i, potser en un futur, també fer algun projecte de manera conjunta.

FINA ALLUÉ, professora d’anglès

Del 17 al 30 de juliol del 2022 vaig participar en dos cursos de formació de professorat del programa Erasmus+ a Reikiavik, Islàndia.
El primer curs va ser “Project Based Learning (PBL)”, on vam treballar de manera molt pràctica la metodologia basada en l’aprenentatge per projectes. El fet de treballar amb d’altres professors de d’altres països va afavorir l’intercanvi d’experiències i recursos.
El segon va ser “Internationalization of School & eTwinning”. En aquest cas, vam aprendre a dissenyar projectes internacionals a partir de la plataforma eTwinning i també ens van explicar com aconseguir l’acreditació Erasmus Plus. A part dels contactes, vam aconseguir molts recursos relacionats amb les metodologies d’ensenyament-aprenentatge.
La part més enriquidora d’aquesta formació va ser l’intercanvi cultural i d’experiències amb els altres professors participants de molts països diferents. D’aquí va sorgir la possibilitat d’anar a observar o acollir professors (Job Shadowing) i vam poder establir contactes que esperem continuar a través d’eTwinning. També amb l’acreditació Erasmus Plus ens agradaria poder fer algun intercanvi d’alumnes més endavant amb algun d’aquests contactes.