Història

L’INS Alfons Costafreda es troba ubicat a la sortida de Tàrrega direcció Tarragona, al peu de la C-14, i juntament amb l’ECA som les últimes edificacions del municipi en aquest costat de la via.

El centre neix com a centre de Formació Professional, i inicialment en les dependències de l’INS Manuel de Pedrolo l’any 1975.

Al 1981 ens traslladem a l’edifici actual, ja com a Institut Alfons Costafreda, centre de secundària dedicat exclusivament a la Formació Professional pels alumnes de Tàrrega i comarca. Administració i Manteniment Industrial són les dues famílies professionals de les quals s’imparteixen estudis. No serà fins més endavant quan incorporem, degut a l’evolució del món laboral i les noves tecnologies, els estudis de la família professional d’Informàtica.

Amb posterioritat, i en l’evolució constant de l’Ensenyament a Catalunya, s’inicien els estudis de REM (reforma), pas previ a l’ESO. Una vegada implantada l’ESO, és quan comencem a compartir els estudis de Formació Professional amb la Secundària Obligatòria i el Batxillerat.

Des del curs 14-15, i com a conseqüència de l’augment de població infantil, l’institut amplia de dues a tres línies d’ESO. Aquest creixement es mantindrà com a mínim fins el 2025.

L’alumne Sergi V. de 2n de Batxillerat va presentar un documental sobre l’institut com a Treball de Recerca. El documental porta com a títol ‘INS Alfons Costafreda. Un documental sobre el meu institut’ i el podeu visualitzar a continuació.