2014-1-ES01-KA101-002496

Aquest projecte sorgeix a la vista de la nostra empenta escolar per destacar la seva oferta educativa ensenyant una part del currículum escolar en anglès com a llengua instrumental per tal de millorar els coneixements d’anglès i el seu aprenentatge permanent dels nostres estudiants.

Al nostre país amb un context socioeconòmic desfavorable, estem convençuts que la formació és definitivament un dels pilars bàsics per a la recuperació i, en particular, un bon coneixement d’idiomes és essencial per garantir als nostres estudiants; possibilitats de mobilitat.

Esperem que tot això comporti una millora de la qualitat del sistema i un millor reconeixement i prestigi de la nostra escola.

El consell d’administració va identificar algunes possibilitats de millora en el nivell d’anglès del professorat si havien d’ensenyar algunes de les assignatures utilitzant l’anglès com a llengua vehicular. A més, també es va detectar la necessitat de formar professors per utilitzar metodologies adequades com ara CLIL (Content and Language Integrated Learning). Aquesta formació és crucial per permetre als professors un bon domini de la llengua estrangera i també aprendre el vocabulari específic que necessitaran quan imparteixin les seves pròpies assignatures en anglès, així com per augmentar la seva confiança per ensenyar en la llengua estrangera.

El perfil dels participants és el d’un professor que imparteix assignatures diferents de l’anglès, amb un nivell d’anglès B2 o superior, i que està molt motivat pel projecte i també està disposat a fer aquesta formació. En aquesta ocasió, set professors de totes les disciplines van participar en aquest programa de formació.

Les activitats programades van implicar la participació dels professors en cursos estructurats sobre metodologia sobre aprenentatge integrat de continguts i idiomes en anglès, així com vocabulari específic. Tots aquests cursos, que havien estat impartits per professors nadius d’anglès especialitzats, es van dur a terme a Irlanda i Malta.

Els professors que van participar en el projecte van viatjar a les seves destinacions per assistir a les seves sessions de formació. L’escola va donar suport i també durà a terme la seva preparació i el seguiment de l’activitat.

Amb aquest projecte, la nostra escola s’ha adonat d’augmentar el nombre d’assignatures que s’imparteixen en anglès i, en conseqüència, millorar els coneixements d’aquesta llengua als nostres estudiants, cosa que esperem que els aporti més perspectives d’ocupació i millors possibilitats de mobilitat a Europa i a escala mundial.

A la llarga, pretenem augmentar gradualment el nombre de professors implicats en el projecte fins a un terç del nostre equip docent i, posteriorment, incloure una altra llengua estrangera instrumental.

Resultat del projecte “Desarrollo de las competencias lingüísticas en Lengua Inglesa del personal docente

El projecte ERASMUS+ KA101 pertany a l’acció clau 1 de mobilitat de les persones per motius d’aprenentatge, concretament mobilitat de les persones en l’àmbit de l’educació, la formació i la joventut.

El nostre projecte 2014-1-ES01-KA101-002496 va suposar per l’INS ALFONS COSTAFREDA que al 2014 se li van concedir 7 beques perquè professors del centre es formessin a l’estranger amb metodologia CLIL o per ampliar coneixements de la metodologia de l’aprenentatge en anglès. Van ser seleccionats 4 professors/res de CCFF i 3 d’ESO i batxillerat. Els cursos es van fer durant els estius del 2015 i 2016 en escoles reconegudes per ERASMUS als països de Malta i Irlanda. Podeu consultar un vídeo on són entrevistats el professors que van gaudir de la formació fent clic aquí.

També enllacem la presentació que vam fer a la Jornada de Mobilitat Internacional de Formació Professional de Lleida el novembre del 2019, refent a la mobilitat de professors a l’INS Alfons Costafreda. La podeu visualitzar fent clic aquí.

Per visualitzar el tríptic informatiu feu clic aquí.