Eduquem bé les emocions!

A l’institut li donem una importància cabdal a l’Educació Emocional. Considerem que és una bona eina per educar ciutadans competents i feliços. Per això ho treballem de manera específica a tots els cursos de l’ESO, en tallers d’educació emocional que es realitzen de forma trimestral i quadrimestral al llarg de tota la ESO.

La forma de treballar l’Educació Emocional (EE) és transversal a tot el centre. I, dintre de la matèria d’EE es treballa de forma global, tenint una visió interconnectada entre les competències d’aquesta. Això facilita dues coses importantíssimes dintre de l’educació en aquest camp:
– Adaptar la formació a les necessitats de l’alumnat.
– Agafar el que succeeix en el moment present com a punt de partida del treball.

L’ensenyament de les competències associades a l’EE s’ha dividit a l’etapa de l’ESO tenint en compte l’edat i el desenvolupament social, moral i personal de l’alumnat. És per això que a primer seguint aquest enfocament estem treballant la EE trimestralment, posant èmfasi en les competències de consciència emocional i regulació emocional. Mentre que a segon s’ha posat l’enfoc a la competència de regulació emocional. I finalment, a 3r i 4t es focalitza en l’autonomia i la competència social.

Tot i que cada nivell té el seu enfocament en cap cas es perden de vista les altres competències ni l’oportunitat de treballar-les sigui de forma transversal o directa, si es presenta l’oportunitat.

EDUCACIÓ EMOCIONAL A 1r D’ESO

A 1r d’ESO estem treballant l’Educació Emocional de forma molt vivencial mitjançant dinàmiques i activitats mogudes en què l’alumnat s’ha de superar constantment, fer autoreflexió no només del que diu sinó del que fa i sent a cada moment en relació amb l’altre.

Aquestes dinàmiques se’ls hi ha presentat com a reptes a superar en grup, mentre es treballava a l’hora la comunicació verbal i no verbal i reflexió entorn dels valors de la societat.

Us deixem algunes fotografies dels diferents grups fent activitats d’educació emocional.