Observant el cel de més a prop

Les nits de dimecres i dijous hem fet la sortida d’observació del cel nocturn amb els alumnes i famílies de 1r d’ESO com a cloenda de la Unitat Didàctica 1: Univers i Sistema Solar i un bon repàs d’examen per un grup.

Per fer una classe a l’aire lliure ens hem desplaçat a un punt de la Serra de Galliners i ens hem deixat guiar pel cel pel Joan A. Català. Amb el telescopi ens hem sentit com Galileu al observar els cràters de la Lluna i les seves irregularitats. Amb l’ajuda del làser hem après a reconèixer estrelles i planetes, hem vist Mart i l’estrella Polar. Hem entès el moviment de la Lluna i de la Terra que ens serveix, també, per orientar-nos. Hem fet cua per observar amb el telescopi les Plèiades i hem vist els colors i la quantitat d’estrelles joves que hi ha en aquesta petita taca que a partir d’ara reconeixerem en el cel.

Ens hem sentit com pols d’estrelles dins d’un planeta que orbita en la immensitat de l’univers. Hem viatjat en el passat amb la mirada i hem comparat estrelles que brillaven igual però estaven a distàncies molt diferents. Realment el concepte de temps i espai a l’univers és fascinant. Hem acabat amb mitologia escoltant la història de Cassiopea i observant com es lligaven les diferents constel·lacions que vèiem damunt dels nostres caps. Segurament ens sumem tots a reivindicar el dret de poder veure el cel… i disfrutar-lo com ho hem fet aquestes nits.

Ens ha agradat molt poder veure la cara d’entusiasme dels alumnes al mirar pel telescopi i la il·lusió per compartir tot el que hem anat aprenent amb les famílies.

Gràcies Joan A. Català, alumnes i famílies per fer-ho possible.

nocturna2