Com treballem per matèries

Al centre no només treballem amb projectes globalitzats, també hi ha hores de treball per matèries. El centre no utilitza només una sola metodologia, sinó que aprofitem la que creiem millor en cada moment. És per això que hi ha aspectes del currículum que preferim abordar-los amb altres metodologies com poden ser Classes magistrals, Aprenentatge basat en problemes, Aprenentatge basat en reptes, Classe invertida o Aprenentatge basat en projectes (específics de la matèria).

De forma general, els alumnes realitzen 2 hores de projectes globalitzats al dia. Les altres 4 hores diàries es dediquen, segons el dia, a les matèries, al pla lector i a les tutories.

Aproximadament, la dedicació horària a cada aspecte és el següent:

tantpercent

Quines matèries optatives s’ofereixen?

L’alumnat té la possibilitat d’escollir Francès com a matèria optativa, amb el compromís de cursar-la els 4 cursos d’ESO. En acabar, se li oferirà l’opció de presentar-se a una prova per obtenir un títol oficial (DELF).

El curs 2021- 2022, l’alumnat de 1r que no fa francès cursa una optativa d’Hort escolar i Emociona’t, on es treballa Educació emocional.

En el cas de 2n s’ofereix Cultura clàssica i Revista.

A 3r d’ESO cursen Emprenedoria (en anglès) i  Revista o Audiovisuals.

L’alumnat de 4t d’ESO que no cursa Francès fa Filosofia. Pel que fa a la resta de matèries optatives de 4t, s’ofereix Emprenedoria, Informàtica, Física, Visual i Plàstica i Biologia, treballades de forma interdisciplinària a través dels Projectes de Franja.

Es concreta en els següents projectes:

1r trim Ens catapultem Som empresaris
Lighting fields Finances personals