Materials dels projectes

Al centre utilitzem l’aprenentatge basat en projectes (ABP) de forma habitual, però no exclusiva. Els professors realitzen projectes en les seves classes de manera independent (projectes de matèria), però també es realitzen projectes coordinats entre diversos professors: projectes d’àmbit i projectes trimestrals.

Aquests projectes:

• Són projectes autèntics, connectats amb el món real.
  • Són rigorosos, basant-se en els continguts i competències que marquen els decrets del Departament d’Ensenyament.
  • Són versàtils, partint del que l’alumne sap i permetent adquirir més coneixements i competències.
  • Són atractius, fomentant la participació activa de l’alumnat.
  • Són avaluables, per tal de mesurar si cada alumne ha assolit els objectius establerts.
  • Tenen socialització rica: els projectes surten de l’aula (sortides, visites…) i experts externs entren a l’aula.

A continuació podeu trobar els enllaços als webs on es descriuen les competències, continguts i activitats que els alumnes treballen per cada un dels projectes. Tots els materials han estat desenvolupats pels professors de l’institut Salas i Xandri i els compartim amb una llicència Creative Commons Reconeixement – No Comercial – Compartir igual.

by-nc-sa.eu_petit

Els projectes que estan a punt de realitzar els alumnes els trobareu tancats per mantenir una mica la sorpresa. Un cop els alumnes comencen el projecte els tornem a fer públics.

1r d’ESO

2n d’ESO

3r d’ESO

Primer trimestre Primer trimestre  Primer trimestre
 Àmbit Ling: Juguem?  Àmbit CT: La cursa dels cotxes elèctrics  Àmbit CT: La teva resposta
 Àmbit AS: Explorem Sant Quirze  Àmbit Ling: Fem ràdio  Àmbit AS: Fem memòria
 Trimestral: Que comenci l’espectacle  Trimestral: Cançó improvisada  Trimestral: Som màgics!
Segon trimestre Segon trimestre  Segon trimestre
 Àmbit CT: Natusfera Biodversity Congress  Àmbit CT: Propera parada sostenibilitat  Àmbit Ling: SiX TN
 Àmbit Ling: Shakespeare in action!  Àmbit AS: SiX Art  Àmbit AS: Ens adaptem
Trimestral: Un viatge a l’època dels grecs  Trimestral: Discovering the Volcanoes  Trimestral: Fem equilibris
Tercer trimestre Tercer trimestre Tercer trimestre
 Àmbit CT: Home… sweet home?!  Àmbit Ling: El Pícaro  Àmbit CT: Made by SIX
 Àmbit AS: Això em sona, Sr. Lutier!  Àmbit AS: III Olympic SiX  Àmbit Ling: The Net SiX
 Trimestral: Càtering SiX  Trimestral: Rol en viu  Trimestral: Viralitzem el SiX

4t d’ESO

Primer trimestre Segon trimestre  Tercer trimestre
Científic i Tecnològic: Ens catapultem

Artístic i Social: Som empresaris

Científic i Artístic: Genoma SQV

Social i Tecnològic: Finances personals

Trimestral: Fira de turisme de Berlín

Tecnològic: Mobilitzem la informàtica

Científic i Artístic: To be or not to be

Científic i Artístic: Lighting Fields

Trimestral: Planifico el meu futur

Lingüístic: The NetSiX

Científic i Tecnològic: Projecting Science

Artístic i Social: Vendre a qualsevol preu?

Científic i Artístic: Ecositema HD

Social i Tecnològic: Ens endinsem en el Big data

Trimestral: Projecte de recerca

Els projectes es repeteixen cada curs, fent adaptacions i modificacions a partir de l’experiència. Tot i això, alguns projectes els retirem i els alumne no els realitzen. Els enllacem aquí per si poden servir a altres professors com a inspiració.

PROJECTES ARXIVATS