Al centre utilitzem l’aprenentatge basat en projectes (ABP) de forma habitual, però no exclusiva. Els professors realitzen projectes en les seves classes de manera independent (projectes de matèria), però també es realitzen projectes coordinats entre diversos professors: projectes d’àmbit i projectes trimestrals.
Aquests projectes:
- Són projectes autèntics, connectats amb el món real.
- Són rigorosos, basant-se en els continguts i competències que marquen els decrets del Departament d’Ensenyament.
- Són versàtils, partint del que l’alumne sap i permetent adquirir més coneixements i competències.
- Són atractius, fomentant la participació activa de l’alumnat.
- Són avaluables, per tal de mesurar si cada alumne ha assolit els objectius establerts.
- Tenen socialització rica: els projectes surten de l’aula (sortides, visites…) i experts externs entren a l’aula.
A continuació podeu trobar els enllaços als webs on es descriuen les competències, continguts i activitats que els alumnes treballen per cada un dels projectes. Tots els materials han estat desenvolupats pels professors de l’institut Salas i Xandri i els compartim amb una llicència Creative Commons Reconeixement – No Comercial – Compartir igual.
4t d’ESO |
||
Primer trimestre | Segon trimestre | Tercer trimestre |
Científic i Tecnològic:
Artístic i Social: Científic i Artístic: Social i Tecnològic: |
Tecnològic:
Científic i Artístic: Científic i Artístic: |
Científic i Tecnològic:
Artístic i Social: Científic i Artístic: Social i Tecnològic: |
Trimestral: | Trimestral: | Trimestral: |
Els projectes es repeteixen cada curs, fent adaptacions i modificacions a partir de l’experiència. Tot i això, alguns projectes els retirem i els alumne no els realitzen. Els enllacem aquí per si poden servir a altres professors com a inspiració.