Materials dels projectes

Al centre utilitzem l’aprenentatge basat en projectes (ABP) de forma habitual, però no exclusiva. Els professors realitzen projectes en les seves classes de manera independent (projectes de matèria), però també es realitzen projectes coordinats entre diversos professors: projectes d’àmbit i projectes trimestrals.

Aquests projectes:

• Són projectes autèntics, connectats amb el món real.
  • Són rigorosos, basant-se en els continguts i competències que marquen els decrets del Departament d’Ensenyament.
  • Són versàtils, partint del que l’alumne sap i permetent adquirir més coneixements i competències.
  • Són atractius, fomentant la participació activa de l’alumnat.
  • Són avaluables, per tal de mesurar si cada alumne ha assolit els objectius establerts.
  • Tenen socialització rica: els projectes surten de l’aula (sortides, visites…) i experts externs entren a l’aula.

A continuació podeu trobar els enllaços als webs on es descriuen les competències, continguts i activitats que els alumnes treballen per cada un dels projectes. Tots els materials han estat desenvolupats pels professors de l’institut Salas i Xandri i els compartim amb una llicència Creative Commons Reconeixement – No Comercial – Compartir igual.

by-nc-sa.eu_petit

1r d’ESO

2n d’ESO

3r d’ESO

Primer trimestre Primer trimestre  Primer trimestre
 Àmbit Ling: Juguem  Àmbit CT: La cursa dels cotxes elèctrics  Àmbit AS: Fem memòria
Àmbit CT: Natusfera Biodversity Congress  Àmbit AS: Olympic SiX  Àmbit Ling:The NetSiX
 Trimestral: Que comenci l’espectacle  Trimestral: Digues-m’ho en glosa!  Trimestral: Som màgics!
Segon trimestre Segon trimestre  Segon trimestre
 Àmbit AS: Tornem a la prehistòria Àmbit Ling: En directe des de l’edat mitjana  Àmbit CT: La teva resposta
 Àmbit CT: Be(e) at home  Àmbit AS: En directe des de l’edat mitjana Àmbit Ling: Behind the curtains with Shakespeare
Trimestral: Discovering the Volcanoes Trimestral: Un viatge a l’època dels grecs  Trimestral: Fem equilibrisWe exchange
Tercer trimestre Tercer trimestre Tercer trimestre
Àmbit Ling: Donem la volta als nostres contes! Àmbit CT: Made by SIX Àmbit AS: Ens adaptem
Àmbit AS: Explorem Sant Quirze Àmbit Ling: Entre bambalinas con Lorca  Àmbit CT: Clepsidra
Projectes INTERNIVELL 2n trimestre-> proposta de projectes transversals de 2n trimestre, rebent petició encàrrec extern.

4t d’ESO

Primer trimestre Segon trimestre  Tercer trimestre
Científic i Tecnològic:

Ens catapultem

Artístic i Social:

Som empresaris

Lighting Fields

Social i Tecnològic:

Finances personals

Tecnològic:

Mobilitzem la informàtica

To be or not to be

Genoma SQV

Científic i Tecnològic:

Projecting Science

Artístic i Social:

Vendre a qualsevol preu?

Ecosistemes HD

Social i Tecnològic:

Ens endinsem en el Big data

Planifico el meu futur

Projecte de recerca

Fira de turisme de Berlín

Els projectes es repeteixen cada curs, fent adaptacions i modificacions a partir de l’experiència. Tot i això, alguns projectes els retirem i els alumne no els realitzen. Els enllacem aquí per si poden servir a altres professors com a inspiració.

PROJECTES ARXIVATS