Materials dels projectes

Al centre utilitzem l’aprenentatge basat en projectes (ABP) de forma habitual, però no exclusiva. Els professors realitzen projectes en les seves classes de manera independent (projectes de matèria), però també es realitzen projectes coordinats entre diversos professors: projectes d’àmbit i projectes trimestrals.

Aquests projectes:

• Són projectes autèntics, connectats amb el món real.
  • Són rigorosos, basant-se en els continguts i competències que marquen els decrets del Departament d’Ensenyament.
  • Són versàtils, partint del que l’alumne sap i permetent adquirir més coneixements i competències.
  • Són atractius, fomentant la participació activa de l’alumnat.
  • Són avaluables, per tal de mesurar si cada alumne ha assolit els objectius establerts.
  • Tenen socialització rica: els projectes surten de l’aula (sortides, visites…) i experts externs entren a l’aula.

A continuació podeu trobar els enllaços als webs on es descriuen les competències, continguts i activitats que els alumnes treballen per cada un dels projectes. Tots els materials han estat desenvolupats pels professors de l’institut Salas i Xandri i els compartim amb una llicència Creative Commons Reconeixement – No Comercial – Compartir igual.

by-nc-sa.eu_petit

Curs 2017-2018

Els projectes que estan a punt de realitzar els alumnes els trobareu tancats per mantenir una mica la sorpresa. Un cop els alumnes comencen el projecte els tornem a fer públics.

1r d’ESO

2n d’ESO

3r d’ESO

Primer trimestre Primer trimestre  Primer trimestre
 Àmbit CT: En òrbita  Àmbit CT: La cursa dels cotxes elèctrics  Àmbit CT: Made by SIX
 Àmbit Ling: Juguem?  Àmbit Ling: Fem ràdio   Àmbit Ling: SiX TN
 Àmbit AS: Explorem Sant Quirze  Àmbit AS: SiX Art  Àmbit AS: Fem memòria
 Trimestral: Que comenci l’espectacle  Trimestral: Cançó improvisada  Trimestral: Som màgics!
Segon trimestre Segon trimestre  Segon trimestre
 Àmbit CT: Natusfera Biodversity Congress  Àmbit CT: Connectats  Àmbit CT: La teva resposta
 Àmbit Ling: Shakespeare in action!  Àmbit Ling: Escriptors al carrer   Àmbit Ling: She can write it!
 Àmbit AS: Tornem a la prehistòria  Àmbit AS: Súper SIX  Àmbit AS: Ens adaptem
Trimestral: Un viatge a l’època dels grecs  Trimestral: Un viatge a l’època dels grecs  Trimestral: Fem equilibris
Tercer trimestre Tercer trimestre Tercer trimestre
 Àmbit CT: Home… sweet home  Àmbit CT: Un plaer amb molta química  Àmbit CT: Let’s escape!
 Àmbit Ling: Érase una vez…  Àmbit Ling: El Pícaro  Àmbit Ling: ¡Juglando todos juntos!
 Àmbit AS: Això em sona, Sr. Lutier!  Àmbit AS: III Olympic SiX  Àmbit AS: DanSiX
 Trimestral: Càtering SiX  Trimestral: Rol en viu  Trimestral: Viralitzem el SiX

4t d’ESO