Fent de mestres després d’uns dies de treball intens

Aquests últims dies els alumnes de 1r d’ESO han estat treballant de valent fent una pàgina web i la caixa niu de l’espècie que han triat ajudar. Quin contingut posarien al seu Site? Com el farien visual? Com es repartirien la feina? L’equip de redactors ha hagut de prendre moltes decisions.

D’altra banda, respecte la construcció, calia ser capaços de passar dels plànols (en paper i virtuals) a la realitat i això ha suposat problemes a resoldre. Alguns, per exemple, no havien previst prou bé les mides o no havien calculat l’obertura de les portes. D’altres tenien diàmetres massa grans d’entrada de la caixa, que podrien suposar l’accés fàcil dels depredadors o altres espècies ocupants del niu.

En aquesta fase d’elaboració, doncs, els alumnes han hagut d’aplicar els coneixements de tecnologia, matemàtiques i biologia per tirar endavant el projecte, sempre amb l’acompanyament dels professors que hem treballat moltíssim per ells i amb ells.

Finalment, seguint la temporització, ahir els alumnes van fer les presentacions de les caixes niu als alumnes de 2n de primària del centre. Van intentar adaptar el contingut i compartir els seus aprenentatges. Ara les caixes ja tenen padrins que ens ajudaran a acabar la feina al juny.