Jocs, olimpíades, espelmes, catapultes, empreses… i Currículum!

Aquests dos dies han sigut de presentació (i lluïment!) dels productes finals dels projectes d’àmbit de 1r a 3r d’ESO  i de franja de 4t.

L’alumnat de 1r s’ha estrenat a la manera de funcionar dels projectes del SIX.  A Juguem! han compartit les seves propostes de joc, aquest any més digitals, amb indicacions clares desenvolupant competències lingüístiques.

Els alumnes de 2n s’han convertit en uns grans atletes olímpics, gràcies a Olimpic SIX. Ahir van participar en una gran matinal esportiva a les pistes d’atletisme de Sabadell on han pogut competir entre ells en les diferents proves d’aquest esport. A part de ser atletes, han fet la funció de jutges, han sigut presentadors de tot el que comporta una cerimònia olímpica, han realitzat una coreografia inaugural i, per últim, han guanyat medalles… Han gaudit moltíssim!

A 3r teníem Made by SIX. Fent-lo han hagut d’entendre conceptes claus de geometria per poder dissenyar espelmes amb un volum concret. Superfícies, volum, creativitat, envasos, cera…. i pas a pas seguint el procés tecnològic han aconseguit desenvolupar un primer prototip d’espelma per cada grup, que han presentat. La veritat és que ha sigut un any amb propostes molt prometedores.

I finalment arribem a 4t. En el projecte Som empresaris: bambes que regulen la temperatura del peu, fundes per ordinadors portàtils o altaveus innovadors han sigut algunes de les propostes presentades. Fent-les, han hagut de posar-se a la pell dels empresaris amb força autenticitat. Han  hagut de concretar com seria la seva empresa, estudiar el públic, target, consensuar propostes innovadores  i fer un pla detallat per estudiar la viabilitat. Segur que el món que els espera no serà fàcil però el primer pas el tenen fet!

En el projecte Ens catapultem! han consolidat la base de la cinemàtica i han fet catapultes. Avui han pogut experimentar les nocions apreses respecte el tir parabòlic llençant projectils per fer punteria a diferents abasts. També han calculat  l’error que han comès i per tant la seva capacitat per poder predir el moviment.