Educació per la prevenció del consum: La teva resposta

A tercer aquests dies estem fent el projecte: La teva resposta. Escoltem com ens l’explica l’Olívia Rodríguez, alumna de 3r B:

El dilluns 16 de gener de 2023, va venir una noia experta en drogues, membre de l’eDPAC (Educació per a l’Acció Crítica), la qual “és una associació que promou la construcció d’una societat crítica. L’objectiu és fomentar canvis, a partir d’hàbits i pràctiques quotidianes, en els comportaments individuals i col·lectius que permetin una transformació a partir de la lluita contra les desigualtats socials”.

Ens va explicar el tipus de drogues que hi ha i els efectes de cadascuna. També va representar situacions variades de possibles casos on t’ofereixin drogues.
Vam aprendre els avantatges i els desavantatges de tomar droga i per què, què són els estímuls que creen les drogues i com funcionen, per a què serveixen les drogues i algunes característiques més d’elles.
Personalment, he après molt per ser el primer dia. A part que és un tema molt interessant, és molt important saber informació sobre això.
Veig l’objectiu d’aquesta associació a les seves mans.
Gràcies Olívia, per la crònica i Sònia d’eDPAC per sumar la teva mirada d’experta al projecte amb la conversa d’aula.