Comencem trimestrals de la mà dels experts: moltes gràcies, de veritat!!!

Avui el SIX era molt bonic de viure. Hem inaugurat els projectes trimestrals. Experts que anaven apareixent pels passadissos, una mica a l’expectativa de a on s’havien posat. Doncs a un centre que té moltes ganes d’aprendre del món que l’envolta i d’implicar-s’hi, de crear, compartir i fer.

A primer venia el Cesc Triquell. Exalumne del Puri, que ha compartit les seves vivències i punts de vista del món de l’espectacle. Durant gairebé dues hores ens ha encomanat la seva energia positiva. I ens ha engrescat a donar-ho tot perquè divendres surti un producte original i creatiu. És un plaer tenir gent tan potent i alhora tan propera al nostre poble. Gràcies, Cesc! De projecte: Que comenci l’espectacle.

A segon  sentíem el violí, el pandero i els versos encadenats improvisats que semblaven impossibles. I silenci absolut a les aules. I aplaudiments. Quin plaer escoltar-los.  Gràcies Anaís i Cristian, de Corrandes, per la vostra il·lusió a fer possible i viva la glosa a Catalunya. Projecte de 2n: Digues-m’ho en glosa! I hem volgut obrir la porta al Triquell, que els ha animat a ser creatius, a créixer, a trencar barreres i a glosar com a cultura popular del poble.

A tercer, màgia. Ha encetat el projecte la col·laboració del Mag Ramó, sotscampió del món de màgia còmica del 2022 al Quebec, i que els ha ensenyat diferents trucs i com distreure l’atenció de l’espectador …Som màgics!

Segur que l’alumnat s’emporta les paraules, presència i energia de cada un dels experts per fer un bon espectacle final: de teatre i música, de glosa, de màgia.

I a quart han començat a planificar el seu futur. Com es veuen en un futur immediat? Quines opcions tenen? Esperem que el projecte els ajudi a descobrir els seus interessos, habilitats, expectatives, valors i professions relacionades i les necessitats de formació i opcions per aconseguir arribar-hi. Vindran exalumnes a explicar experiències diverses en els estudis, així com la coordinadora del batxillerat de l’IES que els resoldrà dubtes. A més, avui ha vingut la Vivian del Canya jove i els ha fet una fotografia del sistema educatiu, per veure que tenen moltes opcions i que molts camins per arribar als seus propòsits. Gràcies, a ella també.