25 N: Visibilitzem les violències masclistes per erradicar-les

Avui hem posat punt final a dos projectes de franja de 4t d’ESO. Així, l’alumnat de Finances personals ha presentat la seva feina: justificar quin cotxe es podien comprar amb una situació econòmica i familiar concreta. Han hagut d’endinsar-se clarament al món de les finances i demostrar domini digital. El grup del Raül i el Marc ens ho han explicat molt bé, demostrant que han aprofitat l’aprenentatge. Ens han dit, que el projecte els serà útil pel futur i els ha fet ser conscients en el present del cost de la vida, que les seves famílies assumeixen.

L’alumnat del projecte Lighting Fields ha estat estudiant física i art. Combinant les dues mirades avui han presentat tres instal·lacions: Créixer, transicions i 25N. Totes elles han volgut remoure els espectadors aconseguint amb la llum i el so fer una proposta immersiva. El grup del 25 N ha fet extensiva la seva proposta a l’alumnat del SIX. Diverses classes han entrat a viure i veure les víctimes de violències masclistes. Una sala plena de globus amb noms propis de víctimes. Donaven una llanterna d’UV. Quan els espectadors assenyalaven els globus negres apareixia el nom dels agressors. Perquè avui és un dia per visibilitzar les violències. I dir prou.

A les 12, els delegats de 3r: la Maria, el Miquel, el Lluís, la Laia i l’Aimar, s’han sumat a la denúncia donant el seu cos a la performance que ha organitzat Canya Jove i l’Ajuntament. La Laia M i el Lluís han donat la seva veu per llegir part del manifest. Prou globus, prou tinta, prou pena, prou víctimes.