Visita a la Fundació Mona

El passat 14 de febrer els alumnes de 1r de Batx. que cursen l’optativa de Reptes Científics van fer una visita al matí a la Fundació Mona, a Riudellots. Va ser un matí diferent, divertit i van aprendre moltes coses noves dels primats, la fundació, i la història individual d’aquells primats. Ara poden completar les seves classes amb la informació pràctica que van recollir de la mà del nostre professor Carles Figueras i de l’etòleg de la fundació, David Riba.

Algunes de les opinions dels alumnes han sigut:

«Va ser molt interessant i sempre ve bé reflexionar sobre la llibertat dels animals salvatges.»

«Ens va semblar molt interessant la Coco, és un ximpanzé amb un caràcter molt únic, les seves expressions eren molt serioses i no tant alegres com la de la resta de ximpanzés. També ens va cridar l’atenció el macaco que es donava cops de puny a ell mateix per demostrar la seva força i lideratge.»

«És una experiència bella i inoblidable.»

«A la Fundació Mona vam aprendre coses fascinants sobre els primats; també vam fer una activitat per començar a entendre el comportament dels ximpanzés, on per parelles ens focalitzàvem en observar-ne només un i apuntàvem els seus comportaments. Ens va agradar la visita i també exercitar-nos com si fossim primatòlegs.»

«Ens ha sobtat saber que quan un animal es treu del seu entorn natural, ja mai més hi pot tornar! Visitar la fundació Mona és un xoc de realitat i una oportunitat per reflexionar sobre qui som i com volem ser.»

«A mi em va semblar una experiència molt bona que tothom hauria d’experimentar almenys una vegada, ja que a tots ens fa gràcia veure un macaco vestit o en una casa com animal de companyia, però no tothom sap com ho pateixen ells.»

«És una experiència per fer-te pensar una mica en aquests animals i que mai més podran tornar a ser lliures.»