Som consumidors responsables?

Cada dia quan anem a comprar prenem decisions. Escollim si anar al mercat, a la botiga del barri o a una gran superfície. Triem un producte que porta un envàs de plàstic, de cartró o el comprem a granel.

Decidim què ens ve de gust comprar i, massa sovint, només ens fixem en el disseny de l’embolcall i deixem de banda els kilòmetres que ha recorregut per arribar fins aquí, o els recursos naturals que s’han utilitzat per fabricar-lo.

Totes aquestes definicions tenen conseqüències: en el medi ambient, en l’economia, en la vida de les persones, etc. És per això que, per poder ser consumidors responsables, abans hem d’entendre què significa i en què ens hem de fixar quan anem a comprar.

L’alumnat de 2n d’ESO s’ha endinsat en aquest món dissenyant després per parelles o en grups de tres cartells per conscienciar als nois i noies de l’institut sobre un consum racional, solidari, sostenible i ètic.

Aquí podeu veure el cartells i el mural que han muntat gràcies a la col·laboració de l’Eva Planas.