Reflexionem sobre la mort i ens apropem a altres cultures

La darrera excursió quinzenal de l’alumnat de 1r d’ESO va ser especialment interessant. Dilluns 11 de maig, tot i no sortir de Blanes, van tenir l’oportunitat de visitar llocs nous i, sobretot, aprendre un munt de coses!

Tot respectant els grups-bombolla, cada grup-classe va anar al teatre, a la mesquita i al cementiri. Després, va gaudir del ja tradicional esmorzar saludable, en aquesta ocasió de maduixes de temporada comprades al mercat del passeig.

En arribar al teatre van poder conèixer de primera mà, a càrrec del tècnic municipal, tot allò que es pot intuir però que es no pot veure quan assisteixes com a públic a una obra. Des d’aquí li agraïm la seva interessant xerrada!

D’aquesta manera, els encuriosits nois i noies van descobrir tot un món nou: il·luminació, decorats, telons, música, ambients, etc.

A la mesquita, els van explicar els punts més destacats de l’Islam així com les principals costums dels musulmans, especialment en aquests dies tan importants, del Ramadà.

Per cert, van ser molt amables en convidar-los a un te verd amb pastes handmade. Moltes gràcies!

Al cementiri, van visitar les tombes de dos personatges il·lustres de Blanes, Carles Faust i Joaquim Ruyra. I, també, com una bonica manera de reflexionar sobre la mort i fer-ho d’una manera compartida, la d’aquells familiars d’alguns alumnes i professors que així ho van suggerir.

En definitiva, d’un costat a l’altre del municipi van fer salut, van menjar sa, i van aprendre sobre altres cultures.

Si voleu veure més fotos de la sortida, només heu de clicar al següent enllaç.