Natura, surf i cultura: cinc cèntims del viatge a Euskadi de 4t ESO!

Euskadi va ser el destí triat aquest any pel viatge de final de curs de l’alumnat de 4t ESO. Així, la setmana del 25 d’abril, un animat grup de nois i noies, acompanyat pel corresponent professorat tutor, sortia en autobús en direcció a Vitòria-Gazteiz, primera aturada del viatge, amb moltes il·lusions posades en els propers cinc dies.

En arribar a aquesta ciutat, vam tenir l‘oportunitat de visitar el seu nucli antic medieval, declarat conjunt monumental el 1997, i que destaca, entre d’altres, per ser un dels millor conservats d’Euskadi.

A més a més, els joves turistes blanencs vam passejar i berenar per la zona de celebració de les festes de La Virgen Blanca.

A mitja tarda, es va reprendre el camí cap a l’alberg Moana, on vam ser rebuts per en Jesús, en Pau i en Pol, monitors amb qui es va compartir un munt de vivències i bons moments durant l’estada.

La intensa jornada va concloure amb la visualització d’un documental amb espectaculars imatges sobre les particularitats d’aquesta riquíssima zona del nord del país.

El segon dia, una vegada esmorzat a la mena de masia reinventada en què ens allotjàvem, el grup va dirigir-se a una idíl·lica Platja de Barinatxe (La Salvaje). Allí, mentre una part dels nois i noies realitzava diferents activitats lúdiques, esportives i relaxants al costat del mar, la resta s’enfundava en el neoprè per rebre una magistral classe de surt de dues hores a càrrec d’experimentats surfistes.

A la tarda, després de dinar, vam emprendre el camí que ens conduiria a un dels espais més extraordinaris que hem pogut descobrir en aquest viatge: l’ermita de San Juan a Gaztelugatxe (Biscaia). Quina sort la nostra!, justament s’ha tornat a obrir al públic feia un parell de dies.

En tornar a l’allotjament, després del sopar, vam gaudir d’uns divertits jocs de nits a càrrec dels monitors de l’alberg.

El tercer dia del viatge, ens esperava el museu Guggenheim a Bilbao, impressionant obra de l’arquitecte Frank O. Gehry que ens va deixar ben captivats. Gràcies a la visita guiada, vam poder apropar-nos i conèixer una mica aquest emblemàtic espai de la ciutat. Mmmm… veient les cares de molts i moltes en sortir del recinte, vam intuir que va deixar-los amb ganes i propòsits de repetir l’experiència. Visca la cultura!

Posteriorment, el grup va poder relaxar-se després tot visitant la ciutat i descobrint el seu nucli antic, abans de reprendre el viatge de tornada cap al Moana. Allà, en acabar el sopar, vam gaudir d’una distesa i divertida estona de karaoke, abans de plegar veles i anar a dormir.

El quart dia del viatge arrencaria a Hondarribia, preciós municipi de colors vius i fronterer amb França, que vam recórrer abans no vam emprendre el camí a l’elegant Sant Sebastià, ciutat situada en una badia de sorra blanca entre les muntanyes Urgull i Igueldo amb un port pesquer, un eixample senyorial i moderns barris. Tot passejant, vam aturar-nos al Peine del Viento, espectacular conjunt d’escultures d’Eduardo Chillida sobre una obra arquitectònica de l’arquitecte Luis Peña Ganchegui, on vam arribar-hi tot bordejant la platja.

cof

Ah!, a més a més, vam pujar en funicular fins al Monte Igueldo, el que ens va permetre gaudir de les vistes.

En tornar a l’alberg, el grup es mostrava una mica nerviós i emocionat… Estàvem a punt d’iniciar la darrera nit al Moana! I quina millor manera de fer-ho que divertir-nos compartint entre tots i totes una barbacoa amenitzada amb música.

El darrer dia vam fer trekking fins a Armintzia per acomiadar-nos d’Euskadi! En Pau i en Pol, monitors de l’alberg, ens van proposar una agradable excursió per fer de les nostres darreres hores al País Basc una experiència inoblidable. Vam partir d’aquest poble cap al municipi de Lemóniz, tot passant pel far de Gorliz (al qual vam arribar després de travessar els búnquers) i el mont Ermua. Per acabar, vam apropar-nos a la platja de la vila, càlida imatge amb la qual dèiem ‘fins aviat Euskadi’.

Aquí podeu veure totes les fotos del viatge: https://photos.app.goo.gl/HkGzdXeNLSYaz7jYA