25N, Dia Internacional per l’Erradicació de la Violència vers les Dones

Avui 25 de novembre, Dia internacional per l’Erradicació de la Violència vers les Dones, els alumnes de 1r A de Batxillerat han elaborat un manifest que es llegirà entre avui i la setmana vinent a totes les tutories del centre. Per altra banda, els alumnes de 4rt d’ESO han dissenyat pòsters reivindicatius i els han penjat pel centre. (Foto de portada)

Manifest 25N per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones

Avui, 25 de novembre de 2022, és el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Des de l’Institut S’Agulla volem que totes les accions al voltant d’aquesta data s’estenguin a tots els dies de l’any. La lluita per una vida lliure de violències ha de ser diària.

Les violències envers les dones representen una greu vulneració dels drets humans. Tot i que s’avança amb les lleis, en la societat o les institucions, encara no hi ha prou perquè ens continuen assassinant, violant, maltractant, insultant i menyspreant.

Aquestes violències tenen moltes formes, no només la física, la psicològica i la sexual; hi ha d’altres com la vicària (que és la que s’exerceix a fills o filles), la obstètrica (és la que fa referència a les pràctiques irrespectuoses durant l’embaràs, en el moment de parir o el puerperi), l’econòmica, la digital i la de segon ordre (aquesta s’exerceix contra les persones que ajuden o defensen dones que són víctimes de violències masclistes).

La violència que genera el sistema patriarcal no només va dirigida contra les dones, sinó que va més enllà, actua contra infants, famílies, i contra tota persona que s’aparti del rol binari d’home i dona, o que tinguin identitats o expressions de gènere diferents. És una expressió d’abús contra qui s’aparta dels postulats heteropatriarcals.

No hi ha cap raó que justifiqui exercir la violència: no és per la biologia, ni per la cultura, ni per la tradició. La violència envers les dones no és una broma! Per una vida lliure de violències masclistes!

Paola Carvalho
Fran Gómez