Lluitem pel respecte!

Els alumnes de 1r de batxillerat de l’optativa de Problemàtiques Socials: El Populisme, realitzada per la Pilar Pascual, estem fent un projecte basat en una incidència que va succeir fa tres setmanes.

En un banc situat a prop del nostre institut, han aparegut una sèrie de guixades irrespectuoses cap a la religió musulmana que, a més a més, promouen l’odi racial.

Aquests gargots s’adrecen a la població negra i marroquina, de les quals mencionen que haurien de desaparèixer. A banda, cal destacar el símbol nazi al costat d’una de les frases, que es pot veure a la imatge.

El fet, com ja sabeu, constitueix un acte de vandalisme i un delicte d’odi.

Els alumnes hem decidit reclamar i fer-ho públic a través de diferents mitjans:

En primer lloc, una part dels nostres companys han presentat una instància a l’Ajuntament denunciant aquest acte de vandalisme urbà i demanant que el banc estigui en bones condicions.

D’altra banda, uns companys han enviat notes de premsa a diversos mitjans comunicatius com ho són Ràdio Marina, Ràdio Blanes, Diari de Girona i a El Punt Diari

En tercer lloc, com que el banc està a l’Avinguda dels Pavos, creiem que era necessari assabentar a l’Associació de veïns i veïnes de Quatre Vents. Així, altres companyes els hi han comunicat l’acció. Aviat vam rebre una resposta dient que informarien a les brigades municipals per tal que ho reparessin.

Per últim, hi som nosaltres que, amb aquest article de la web del nostre institut, volem promoure el respecte cap a totes les races i religions, donant visibilitat a aquest incident que ha tingut lloc al nostre municipi.

L’objectiu principal és conscienciar els alumnes: això és intolerable i s’ha de millorar el barri.

El passat dijous 10, vam presentar la nostra instància a l’Ajuntament. Ara només ens queda esperar la seva contestació per saber quines mesures es desenvoluparan.