Fes-me Pensar

«Fes-me Pensar» és una iniciativa dels tres instituts del poble que, inspirats en l’Olimpíada de Filosofia de Catalunya, proposa a l’alumnat un repte filosòfic de caire fotogràfic. L’objectiu del projecte és fomentar el desenvolupament del pensament autònom, crític i creatiu a partir d’una qüestió filosòfica amb un enfocament contemporani.
La proposta va dirigida a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat i consisteix en presentar una fotografia que ha d’incloure una pregunta de caràcter filosòfic que estigui relacionada i interactuï amb la imatge. El repte és de temàtica oberta i vinculada al currículum de cada etapa educativa. No obstant això, hi ha un únic condicionant pels treballs: la fotografia ha de connectar inequívocament amb Blanes, ja sigui a través de la imatge, de la pregunta o d’ambdues.
Un jurat determinarà les deu fotografies seleccionades finalistes per a l’exposició pública a la Biblioteca Comarcal de Blanes. Finalment, el concurs clourà el 24 de gener de 2024, amb un esdeveniment on els autors i les autores de les diferents composicions faran una defensa oral del seu treball. Posteriorment, s’escollirà la fotografia filosòfica guanyadora.
La inauguració de l’edició d’enguany, la 2a del concurs, serà el proper dimarts 21 de novembre a la Biblioteca Comarcal de Blanes, amb motiu del Dia Mundial de la Filosofia, instaurat per la UNESCO l’any 2002 amb la finalitat d’impulsar la consciència sobre la importància de l’educació filosòfica en les persones.
S’Agulla, Serrallarga i Sa Palomera; bon treball i sort!