Més de 300 persones a la Caminada Solidària organitzada per alumnes del centre

Aquest diumenge ha tingut lloc la Caminada Solidària de Blanes, exitosa iniciativa impulsada per quatre alumnes del centre, en què han participat més 300 persones.

La celebració de la marxa, que suma esforços per erradicar la violència masclista en l’adolescència, forma part del Projecte Elles, iniciativa sense ànim de lucre que ha destinat tota la recaptació de les inscripcions a la Plataforma de Dones de Blanes.

L’acte va comptar amb la presència de l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa; la regidora d’Acció Social i Igualtat, Marian Anguita; i el regidor d’Esports, Pere Lopera.

Tots tres van tenir paraules d’agraïment per a les joves organitzadores de la iniciativa, a les quals van felicitar per haver treballat en un projecte tan engrescador.

Nagore, Cristina, Ainoa i Marina, les joves impulsores del projecte

La Nagore, la Cristina, l’Ainoa i la Marina són quatre alumnes que cursen 2n d’Integració social i les responsables d’una projecte que neix amb l’objectiu d’erradicar la violència masclista en l’adolescència.

Conscients que la violència masclista portada a l’extrem pot suposar la mort, les alumnes van decidir engegar un treball que culminaria amb la necessitat de crear consciencia ciutadana sobre aquest fet.

Caminada Solidària amb l’ajut del Centre Excursionista

Per aconseguir el màxim d’impacte social, van idear una marxa solidària al voltant del 8M, per vincular directament el seu projecte a l’objectiu que pretenien aconseguir.

Per poder organitzar-la, van comptar amb la col·laboració del Centre Excursionista de Blanes, qui les ha ajudat a dissenyar una ruta circular de 6 kilòmetres, apta per a tothom, a través dels parcs urbans de Blanes.

Pel que fa a la recaptació, els 5 € de cada inscripció s’han destinat íntegrament a la Plataforma de Dones de Blanes, que també ha ajudat a la iniciativa.

Per completar la part pedagògica de la caminada, el Servei de Polítiques d’Igualtat d’Acció Social de Blanes va instal·lar un Punt Lila amb informació sobre violència masclista.

Participants de totes les edats van respondre a aquesta crida solidària i van sumar-se a la marxa. Fins i tot, algunes persones van assistir amb el seu animal de companyia!

El Passeig de Mar, ambientat per l’habitual animació que sempre encapçala aquest tipus d’activitat, va acollir tant la sortida com l’arribada de la marxa.

Verònica Ortega