Engrescats amb el Treball de Síntesi

Aquesta setmana l’alumnat ha estat molt engrescat fent el Treball de Síntesi. Uns dies per reforçar el treball en equip, amb l’objectiu de desenvolupar un projecte per tal d’exposar-lo públicament davant un tribunal.

Els grups, formats per alumnes del mateix grup-bombolla i, les activitats i sortides, adaptades a l’entorn de Blanes. Un entorn ple d’encant i contrastos que tenim ben a tocar de l’institut.

A 1r d’ESO s’ha treballat el Blanes mariner. Aquest dilluns van gaudir d’una sortida al Port de Blanes, on van poder aprendre què és la pesca d’art menor i d’art major, entrevistar un pescador, i fer un dibuix urbà del port, entre d’altres activitats.

Vegeu aquí més fotos d’aquesta sortida:

Per la seva part, i des d’una altra perspectiva, l’alumnat de 2n d’ESO s’ha apropat també al Blanes mariner. A través de diverses sortides, han conegut els diferents tipus d’aus, roques, a banda de realitzar diferents activitats esportives.

Els nois i noies de 3r d’ESO i PDC, que altres anys havien treballat la Girona medieval (des de català llegeixen la novel·la L’Esclau del Mercadal, de Dolors Garcia i Cornellà), enguany s’han endinsat al Blanes Medieval.

A partir de la Ruta dels Vescomtes de Cabrera, han fet dues sortides que els han permès conèixer la història de punts emblemàtics del centre de Blanes, el port, el Castell de Sant Joan i les ermites, entre d’altres.

El producte final ha consistit en organitzar i presentar tots els detalls d’un viatge per donar a conèixer, a uns turistes molt especials, els atractius que amaga el Blanes medieval.

Vegeu aquí més fotos del Treball de Síntesi de 3r d’ESO:

L’alumnat de 4rt d’ESO ha fet un Projecte de Recerca, similar al de Batxillerat però a petita escala. Han disposat d’unes hores per sortir a fer treball de camp per Blanes.

Finalment, excepcionalment aquest curs, la SIEI ha realitzat també el Treball de Síntesi. Els nois i noies han elaborat un treball anomenat Una volta al món, una nova mirada.

El projecte ha consistit en aprofundir més en el coneixement del país que cada grup de treball ha escollit en funció de les seves preferències. A més a més, s’ha incidit en la coneixença i promoció de l’entorn proper.

El dossier amb el recull de les tasques, les gravacions individuals a l’exterior, la recepta de cuina (proposada, realitzada i, sobretot, gaudida!) i la presentació per a l’exposició oral final, els ha motivat a treballar intensament durant tota la setmana.

Molt bona feina a tothom! Aprofitem també per desitjar-vos una bona setmana santa!

Ens veiem el dimecres 7 d’abril.