El Treball de Síntesi i el Projecte de Recerca

Del 12 al 19 de juny l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO ha estat molt engrescat fent el Treball de Síntesi, i l’alumnat de 4t d’ESO el  Projecte de Recerca. Uns dies per reforçar el treball en equip, amb l’objectiu de desenvolupar un projecte i exposar-lo públicament davant un tribunal l’últim dia.

Cada curs ha centrat el seu treball en una temàtica diferent i ha fet diverses sortides per complementar la feina.

En el cas de 1r d’ESO s’ha treballat el Blanes Mariner, i l’alumnat ha pogut descobrir tots els trams de la costa de Blanes des del Delta del Tordera fins a la Punta S’Agulla. Les quatre classes de 1r s’han barrejat per crear grups de 4-5 alumnes i han treballat conjuntament un tram de la costa. Han fet treball de camp amb el seus tutors de tram, tutors diferents als del curs, i han agafat mostres de la sorra, han fet fotos, entrevistes, vídeos,… i després també han hagut de fer una maqueta.

A les fotos podeu veure les sortides que van fer el dimarts 13 als trams 1-7, del Delta fins al port de Blanes, i el dimecres 14 als trams 8-10 del Jardí Botànic Marimurtra a la platja Treumal. Durant els sortides a part de treballar a fons el seu tram, també han pogut gaudir d’una estona d’esbarjo amb els seus companys a la platja de Blanes o la platja de Santa Cristina. El dimecres després de caminar fins a Santa Cristina, l’alumnat va tornar amb el Dofi Jet.

En aquest enllaç podeu veure més imatges de la sortida.

El treball de síntesi (TS) de 2n ESO s’ha desenvolupat durant la segona setmana de juny. Del 12 al 16, els alumnes han combinat el treball col.laboratiu a l’aula amb dues sortides: dilluns van anar a buscar fulles al bosc per fer un herbari i ahir dijous van anar a la desembocadura de La Tordera a fer fotos de la flora i la fauna, per a l’activitat Foto Natura.

La temàtica del nivell és L’Empordà, per això durant el segon trimestre ja es va fer la sortida al museu Dalí i als Aiguamolls de l’Empordà, on els alumnes van fer uns dossiers que han aprofitat per fer el TS.

Dilluns 17 de juny, van fer la presentació oral de totes les tasques realitzades davant d’un tribunal avaluador. El producte final va ser la confecció d’un Trivial (tauler, fixes, capses…) i la redacció de 90 preguntes en tres idiomes diferents: català, castellà i anglès.

Els de 3r d’ESO han centrat el seu Treball de síntesi en el Blanes medieval:

L’àrea de cultura de La Selva Marítima ha expressat la necessitat de disposar d’un producte atractiu per despertar l’interès per descobrir els tresors medievals de la nostra ciutat a travès de rutes guiades, que ens permeti aprendre sobre la història, la societat, la gastronomia i la cultura esotèrica de l’època.

Per tal d’aprendre mentre gaudim d’activitats d’oci, ens proposen realitzar un escape room on caldrà resoldre un enigma a partir de diferents missions.

Amb l’objectiu de fer arribar el producte final al públic objectiu caldrà dissenyar una campanya publicitària que inclogui les xarxes socials més conegudes.

Els de 4rt d’ESO, han treballat en el Projecte de Recerca:

L’alumnat de 4t està en la darrera etapa d’ESO i és hora de valorar tot el que han après. Un projecte de recerca consta d’una sèrie de tasques que es poden construir a partir de situacions, problemes o preguntes inicials, sobre les quals els alumnes, en grups reduïts, han de plantejar una hipòtesi o objectiu, planificar el mètode de resolució, integrar la informació procedent de diverses fonts i, finalment, arribar a unes conclusions argumentades per mitjà d’un informe escrit i una breu exposició oral. Cada grup està sota la supervisió d’un tutor/a de referència per guiar el seu treball.