Dissenyem i imprimim en 3D!

L’alumnat de 3r d’ESO ha imprès en 3D uns clauers que prèviament havia dissenyat amb el programa SketchUp.

Logo de SketchUp: la historia y el significado del logotipo, la marca y el símbolo. | png, vector

L’SketchUp és un programa de disseny 3D que, tot i permetre usos professionals com l’arquitectura, l’enginyeria civil, la mecànica, l’animació o el desenvolupaments de videojocs, resulta molt intuïtiva i permet, fins i tot a usuaris novells, crear models 3D relativament complexos.

La captura d’imatge que podeu veure a continuació és d’un dels clauers dissenyats per una alumna de fent servir el programa.

Un cop dissenyat el seu clauer, l’arxiu s’exporta en format .stl, Llavors, s’importa amb el programa UPmini i finalment s’imprimeix. Aquí podeu veure quatre clauers a punt per imprimir.

La impressora de què disposem, una Up Mini 2, es troba al taller de tecnologia. Aquests models els hem imprès amb filament PLA (la bobina de material que podeu veure sobre la impressora), utilitzem aquest filament perquè es pot imprimir a baixa temperatura, i no necessita que la base s’escalfi.

Aquí teniu el resultat final de tots aquests petits passos:

Aquesta és només una petita mostra dels més de 80 clauers que han dissenyat i han imprès.