Sortida al Memorial de Rivesaltes i a Collioure

El passat 22 de maig, els alumnes de francès de 2n, 3r i 4t d’ESO vam fer una sortida cultural i pedagògica al Memorial de Rivesaltes i al poble de Collioure.

Després de la pandèmia, ens venia molt de gust fer aquesta excursió a França per poder tornar a posar en pràctica els coneixements lingüístics i viure l’experiència en directe al país veí.

Al Memorial de Rivesaltes, vam gaudir d’una visita guiada en Francès i en Castellà a través de la qual vam conèixer les vivències de milers d’espanyols exiliats i refugiats que es van veure obligats a travessar la frontera i malviure al camp de Rivesaltes.

Després, vam visitar el poble de Collioure conegut per la seva història medieval, la seva gastronomia (anxoves) i el seu art representatiu del Fauvisme.

Aquí, els alumnes van descobrir el poble fent una activitat amb codis QR que els van portar a conèixer els indrets més icònics de Collioure, com el Château Royale, l’esglèsia Notre Dâme des Anges, la capella Saint Vincent, el taller on Matisse pintava i la tomba de Machado, entre altres coses.

Va ser una sortida molt completa i els alumnes van gaudir d’una jornada diferent, divertida i alhora molt interessant i pedagògicament molt profitosa.