D’on som? Projecte de socials de 1rA

Estudi del continents i països dels familiars dels alumnes

Aquest és un treball de la matèria de socials. Ho hem fet uns alumnes de 1r A d’ESO, que tracta sobre la immigració del alumnes i les seves famílies.

Solen venir per la economia, no poden mantenir la seva família perquè no tenen una bona feina i venen perquè aquí la economia és més bona.

També venen per seguretat, hi ha molts lladres, et poden robar pel carrer. També venen per la llengua, si per exemple ets de Argentina i vens a Espanya és més fàcil comunicar-te. Per últim venen també per la religió, perquè tenen una religió semblant.

• D’Amèrica ve bastanta gent, vénen 24 avis.
  • D’Àsia vénen 4 avis.
  • D’Europa ve 1 avi.
  • D’Àfrica vénen 6 avis.
  • D’Oceania no ve ningú.

• D’Amèrica solen venir bastants pares, 12.
  • D’Àsia vénen 2 pares.
  • D’Àfrica vénen 4 pares.
  • D’Europa no ve ningú i d’Oceania tampoc.

Nosaltres ja hem nascut a Espanya però hi ha gent que ve d’Estats Units que són 4 i d’Àfrica que ve 1. D’Àsia, Oceania i Europa no ve ningú.

Aquest és el gràfic de els avis, els pares i els alumnes que han nascut ha països diferents que no son Espanya.

ESPANYA

D´avis d´Andalusia en vénen molts en total son 20, d´Extremadura vénen 2, de Castella la Manxa ve 1, d’Aragó venen 3 i de València solo ve 1.

La majoria de pares neixen a Catalunya, i en total són 16. I ve un solo pare d´Andalusia.

Tots nosaltres que som d´Espanya hem nascut a Catalunya.

Marta Vázquez

Mireia Targas