Diari El Raval: gener 2020

Què podem fer els joves del Raval per frenar el canvi climàtic?

Amal Ebnsiamar, 2n Batxillerat

El canvi climàtic és la gran preocupació d’avui en dia. Durant la nostra existència, els humans hem anat contaminant el nostre planeta i si no volem acabar amb la Terra hem d’actuar immediatament.
En primer lloc, hem de lluitar tots junts per poder-lo frenar i si a cada barri els veïns ajuntem esforços, ho podrem aconseguir. Per una banda, com a jove que visc al barri del Raval, proposo que es facin uns petits canvis de conducta. Un exemple seria començar per les escombraries que generem. Per exemple, es podrien repartir entre els veïns bosses de diferents colors que podrien ajudar la gent més gran i que està menys conscienciada a separar bé la brossa. També intentaria conscienciar els botiguers del barri que en comptes d’usar bosses de plàstic per als seus clients, utilitzin les de cartró o algun tipus de tela reciclable. Per altra banda, a nivell de mobilitat, hauríem de fer servir més el transport públic o els més joves anar amb bicicleta, ja que aquest és un tipus de transport més sostenible i així tindríem un barri millor per als veïns i lliure de fums. En definitiva, si tots féssim petits canvis a nivell veïnal, podríem contribuir fàcilment a evitar el gran desastre mundial del canvi climàtic. També, organitzant-nos fent més vagues, més mobilitzacions i més protestes, els joves podríem pressionar el nostre ajuntament perquè s’impliqués més en aquest problema.
Desgraciadament, encara molta gent no està conscienciada del perill que tenim al davant i d’altres no fa res ja que pensen que els petits canvis individuals no serviran de res, però si tots pensem d’aquesta manera al final tot seguirà igual.
En conclusió, hem de reaccionar ja, abans que sigui massa tard. Cuidar el nostre barri del Raval i fer-lo més sostenible seria un bon començament.

Decoració sostenible

Aquest any, els alumnes de 3r B, hem volgut concienciar els nostres companys de l’institut de la importància de tenir un consum sostenible, sobretot en aquestes dates tan especials. És per això que la nostra proposta de decoració de Nadal ha sigut aquest bonic… Llegeix més»

4a TROBADA D’ESCACS

GALERIA DE FOTOS
Divendres 13 de desembre, 4a trobada amistosa d’escacs entre els instituts Milà i Fontanals i Consell de Cent.
L’encontre estava supervisat per  Humpy Koneru, la gran campiona d’escacs de l’Índia que ens ha inspirat a fer bones jugades.
Ha estat organitzat per Peona… Llegeix més»

Museu de la Música

Els alumnes de Batxillerat d’Arts Escèniques van visitar el passat dimecres dia 11 el Museu de la Música per aprendre sobre l’evolució de la música a través dels instruments i també van realitzar un taller de percussió amb instruments de la cultura tradicional de Corea.

Disseny 3D i creativitat

Avui a 1r de batxillerat: disseny 3D i creativitat amb el Miquel Navarro de Wanks Lab amb qui hem reinventat les illes de l’eixample del futur. Tot part del Smart City Congress de Barcelona.

Impressió i creació 3D a l’escola Drassanes

GALERIA DE FOTOS

Avui els alumnes del projecte impressió i creació 3D han anat a les aules dels alumnes de 2n de l’escola Drassanes a portar les joguines que han dissenyat i creat exclusivament per a ells.
S’ha compartit una estona de joc i tothom ha gaudit molt de l’estada.
Moltes gràcies a tot l’equip Drassanes per l’acollida que ens heu fet.