Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust

Avui, 27 de gener, data en la qual va ser alliberat l’any 1945 el camp de concentració Auschwitz-Birkenau, es celebra el “Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust”. Durant aquesta setmana a #dinsteu hem llegit les històries d’algunes de les víctimes i testimonis dels supervivents, hem realitzat una visita virtual al camp de concentració d’Auschwitz-Birkenau per conèixer les dures condicions de vida i mort en aquest camp.
L’alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Escola Daniel Mangrané ha volgut fer el seu petit homenatge escrivint un “Haiku”, composició poètica breu d’origen japonès, per no deixar les víctimes en l’oblit. Seguidament han realitzat un acte dedicat a la seva lectura i els hem dipositat, juntament amb una espelma, en un espai del nostre centre.
L’activitat ens ha servit per reflexionar sobre la importància de la tolerància i el respecte per posar fi a qualsevol tipus de situació en contra de la diversitat ètnica, religiosa, de gènere, psíquica, física o de qualsevol altre tipus.