Nius d’oreneta artificials

Josep, alumne de l’IES Roquetes, que està cursant 2n de Batxillerat i que per aquestes dates està finalitzant el seu treball de recerca sobre les orenetes i els falciots al nostre territori, ens va demanar posar en pràctica una de les propostes que està inclosa dins del seu TDR, un taller de construcció de nius d’oreneta artificials, per poder ajudar a aquestes aus.
L’activitat ha estat realitzada per alumnat de 2n de primària. Al llarg del taller, els xiquets i xiquetes, de manera col·lectiva, han construït dos nius per classe, i paral·lelament han fet una manualitat. Els passos apresos al taller ajudaran a repetir l’experiència, per tal d’instal·lar aquestes estructures als seus propis habitatges, per facilitar la nidificació d’aquestes aus. Els nius construïts seran instal·lats abans de la propera primavera a finques agrícoles, o si és possible, aquí al mateix Institut Escola.