Orientació per a les famílies

Aquest espai web del Departament d’Educació ofereix eines amb la voluntat de facilitar la participació de les famílies en la vida escolar dels fills i filles i guiar-les en l’acompanyament de la seva educació, i promoure’n, com a conseqüència, l’èxit educatiu.

Hi trobareu una diversitat de temàtiques d’interès educatiu, vinculades a orientacions, recomanacions, enquestes de coneixement i formacions, a fi que famílies i escola sumin en la tasca compartida de l’educació dels infants i joves.

D’una altra banda, amb la finalitat de donar suport, protecció, assessorament i informació a les famílies, el Departament impulsa l’edició de guies sobre prestacions, ajuts i serveis; impulsa el desplegament dels Serveis d’Orientació i Acompanyament a les Famílies; recull en un mapa els recursos en criança positiva a Catalunya; dóna suport a la celebració del Dia Internacional de les Famílies; està compromesa amb el desenvolupament de programes i serveis contra la violència familiar, i afavoreix el gaudi del lleure compartit en família.

També té en compte la diversitat actual de les unitats familiars. En aquest sentit, el Decret de desplegament parcial de la Llei 18/2003 de suport a les famílies defineix, per primera vegada, la condició de família monoparental.