Història

L’origen del nostre centre es remunta oficialment a l’any 1968, en ple franquisme amb la construcció d’un centre d’Educació General Bàsica, que donava resposta a la necessitat d’escolaritzar a la població d’aquest barri.

Històricament el barri de la Salut de Badalona va ser fruit de la parcel·lació de grans finques a finals dels anys 20 i que un cop acabada la Guerra Civil, va veure aparèixer les primeres construccions habitades per immigrants que havien arribat a casa nostra a la recerca de feina, i que les havien construït de forma precària ells mateixos. Eren immigrants procedents principalment d’Andalusia, Extremadura i Múrcia, els quals, en diferents onades i fins els anys 70, van fer créixer la població.

Durant la transició l’any 1965 l’escola va canviar el nom, per Escola Alexandre Galí.

Els anys 80 s’estabilitza la població, però l’atur afecta notablement el barri. A finals de la dècada, la part alta del barri s’estableix com a zona de tallers de confecció i venda a l’engròs de roba. Aquest fet fa proliferar l’economia submergida i l’arribada d’una altra onada migratòria provinent del nord d’Àfrica principalment.

A partir dels anys 90 comença un altre moviment de població des de La Salut vers altres barris de Badalona, la qual cosa fa que quedin lliures habitatges que es van ocupant amb població de diferent procedència.

Com a conseqüència de la manca de places públiques d’instituts al barri i el creixement de la població, l’any 1998, es va crear a partir de la resolució del 2 de novembre, una Secció d’Institut (DOGC núm. 2794). Aquest fet fa que l’edifici fos meitat primària i meitat secundària.

En els darrers anys, el barri de La Salut ha viscut una altra onada migratòria, en concret de procedència asiàtica i de l’Amèrica Llatina, fet que aporta molta riquesa al nostre centre.

Al llarg dels anys, va haver voluntat de tota la comunitat educativa per passar de ser Secció d’Institut a ser un Institut Ordinari que fomenta la continuïtat dels estudis donat la casuística del barri. Aquest fet va fer que el centre hagués en 3 ocasions de canviar de nom, fins finalment l’any 2018, l’Institut passés a dir-se definitivament Institut Baetulo.

És durant el curs 2019-2020, que es planteja i es duu a terme la unió dels dos centres; l’Escola Alexandre Galí i l’Institut Baetulo, per adoptar un model d’Institut Escola, per tal de treballar un projecte comú que afavoreix les necessitats educatives d’infants i joves del barri de la Salut.

Durant el curs 2020-2021, que es realitza un procés participatiu donant el nom de Turó Caritg al nostre centre.