Apadrinament lector

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de 1r ESO que fan de padrins de lectura i els alumnes de I5 i 1r de primària que fan de fillols.

El fet de ser padrí /na de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol/a.

L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

La finalitat d’aquest projecte és fomentar l’hàbit i l’aprenentatge de la lectura i millorar el procés lector, donant responsabilitat a ambdues parts i establint un compromís seriós de col·laboració i d’ajuda, tot creant uns bons lligams afectius. És una oportunitat de millorar la competència lingüística en comprensió oral i escrita.

Els/les alumnes/, padrins/es i fillols/es, adquireixen un compromís amb aquest projecte i tenen una responsabilitat. El compromís queda reflectit en un contracte que signen el padrí o la padrina.