L’escola

L’Institut Escola de Badalona és un centre de titularitat pública de la Generalitat de Catalunya que comprèn els següents nivells educatius: Educació Infantil, Primària i Secundària.

El centre s’ubica al barri de la Salut de Badalona l’Avinguda del Marquès de Sant Mori, 251, 08914 Badalona, Barcelona.

MISSIÓ – Qui som i què fem?

• Som un Institut-Escola públic, aconfessional, plural, democràtic, inclusiu i participatiu.
  • Destaquem la interculturalitat com un punt fort,  que ens permet ser un centre acollidor i ric culturalment davant de la  diversitat de la comunitat.
  • Som un Institut – Escola compromès amb el medi ambient i el nostre planeta. Apostem per la sostenibilitat i la conscienciació dels nostres infants i joves.
  • Ens definim com un centre arrelat a la cultura catalana
  • Eduquem de forma integral i global a tot l’alumnat sense cap tipus de discriminació (procedència, gènere, ideologia, religió…) respectant les seves capacitats i necessitats, tot oferint els recursos humans i materials de què disposem.
  • Acompanyem en la formació i aprenentatge de persones responsables, autònomes, crítiques, competents, creatives, participatives i conscienciades amb l’entorn, per tal de desenvolupar-se en la societat.
  • Fomentem l’aprenentatge significatiu i competencial, adaptant-nos a la nova realitat del nostre entorn. Formem persones competents en l’ús de tecnologies, d’experimentació i el coneixement.

VISIÓ – Què volem aconseguir?

• Apostem perquè l’alumnat esdevingui autònom, amb pensament crític i capacitat resolutiva que el permet ser partícip de la ciutadania.
  • Promoure una escola oberta, innovadora que s’adapti a la realitat actual i sigui propera a les famílies.
  • Crear un vincle de cooperació amb la comunitat educativa i el seu entorn.
  • Fomentar el treball globalitzat en les diferents àmbits, basat en l’observació i experimentació i fomentant les competències i les capacitats del nostre alumnat.
  • Formar persones competents a partir d’un plantejament educatiu basat en l’orientació personalitzada, afavorint una relació bidireccional família-escola.
  • Volem potenciar la creativitat, l’emprenedoria i el treball per projectes, promovent l’expressió oral com a objectiu clau de l’aprenentatge.
  • Promoure l’educació emocional com a eina per una bona convivència i foment dels valors.
  • Potenciar l’ús de la llengua catalana com a llengua vehicular i treballar la resta de llengües per crear ciutadans d’un món global, tot valorant la importància del plurilingüisme.
  • Donar importància en la renovació i formació pedagògica dels docents.

VALORS – Quins són els valors que fomentem?

• Respecte per un mateix, iguals, adults i entorn.
  • Estimació i creació d’un vincle cap a la comunitat educativa.
  • Foment de la empatia en tots els aspectes (diversitat, no discriminació, religió…). Eduquem de forma integral i intercultural. Un espai acollidor, que aposta per la diversitat com un fet enriquidor
  • Constància, esforç i pulcritud en el treball.
  • Autoestima, responsabilitat, autonomia i equitat.
  • Pensament crític i reflexiu, compromís i col·laboració.
  • Actitud ecològica. Compromís amb la sostenibilitat i el respecte pel medi ambient.
  • Participació i cooperació amb la comunitat educativa i agents externs.
  • Formar ciutadans crítics i solidaris a la creació d’un món just.