Cooperativa

Cultura emprenedora a l’escola

El programa fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques en el cicle superior d’educació primària.

Durant un curs escolar, l’alumnat crea i  gestiona una cooperativa escolar amb el  suport de l’escola, l’administració local,  les empreses i altres entitats de la seva localitat.

Reforça valors com la solidaritat, la igualtat d’oportunitats i l’equitat i constitueix una eina d’inclusió social.
La cooperativa centra l’activitat empresarial en la persona i no en el capital, es gestiona de manera democràtica i participativa i dóna part dels beneficis a projectes socials.
La participació dels ajuntaments i altres entitats és cabdal en el projecte perquè facilita la relació de les escoles amb l’entorn i promou la implicació dels agents locals en la dinàmica quotidiana de les cooperatives. Els serveis de promoció econòmica i educació municipals actuen com a dinamitzadors i coordinadors del projecte posant els seus recursos al servei de l’esperit emprenedor de l’alumne.

Aquest curs 2023-2024 els alumnes de 5è de primària han creat dues cooperatives que són: COOPERATURÓ i TIGERS.

El 24 de maig faran la venda dels seus productes en el mercat dels Encants de  Montigalà, aquest mateix dia els infants de 4t de primària els faran una visita ,ja que el curs vinent ells/es mateixos/es realitzaran el projecte d’emprenedoria de la Cooperativa