FEM DE PERIODISTES! L’alumnat de 5è surt al carrer per investigar sobre l’ús de pantalles

Dins del projecte dedicat a reflexionar sobre l’ús de les pantalles i la seva influència en la vida quotidiana, l’alumnat de 5è ha sortit de l’aula per fer d’investigador. Repartits entre el Mercat Central i la Plaça de l’Ajuntament de Tortosa, han conversat amb la ciutadania per conèixer com les pantalles formen part de les nostres rutines i quina percepció en tenim.

El punt de partida d’aquesta activitat és un problema proper i complex, que forma part del seu dia a dia i que planteja moltes preguntes: com utilitzem les pantalles? fins a quin punt ens connecten o ens aïllen? com influeixen en les nostres relacions o en la manera com ens sentim? A partir d’aquestes reflexions, els infants inicien una recerca que els ajuda a mirar la realitat amb ulls crítics i a prendre consciència dels seus propis hàbits.

Sortir al carrer i entrevistar ciutadans és, a més, una experiència d’aprenentatge potent que mobilitza moltes competències: la comunicativa (formular bones preguntes, escoltar, interpretar respostes), la social i cívica (interactuar amb persones desconegudes, mostrar respecte i empatia) i la competència d’aprendre a aprendre, que implica observar la realitat amb curiositat, actitud crítica i ganes de comprendre-la.

Aquesta activitat és també una declaració de confiança en els infants com a protagonistes del seu propi aprenentatge. Quan l’escola s’obre a l’entorn i l’alumnat ocupa l’espai públic per observar, preguntar i reflexionar, l’educació es converteix en una experiència viva, significativa i transformadora.

I ara, amb totes aquestes veus recollides i reflexions obertes, queda la gran pregunta: on els portarà aquesta investigació? El resultat el descobrirem a la Fira de Projectes… i promet fer-nos pensar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>