Música

La principal finalitat d’aquesta matèria és que els alumnes “visquin” la música, sense deixar de treballar la part conceptual. Això ho assolim a través de diversos mitjans:

ACTUACIONS

• Actuacions musicals conjuntes (en gran grup) per tal que tots els alumnes visquin el que suposa la preparació i la posterior actuació en directe.
  • Actuacions musicals en petits grups o individuals per aquells alumnes que tenen ganes d’actuar i volen desenvolupar el seu talent musical (independentment de quina branca musical sigui). En certs casos, s’ajunten alumnes de tots els cursos ajudant a la cohesió, integració i creixement entre iguals.
  • Comptem amb un “Estudi de gravació” on els alumnes que volen cantar o tocar poden gaudir de fer-ho amb una qualitat de so més que notable i on poden viure el procés de gravació i producció musical actuals amb equips de bona qualitat.
  • Tant per acompanyar als alumnes en les actuacions com en les gravacions es compta també amb un teclat de concert professional.
  • S’ofereix una optativa de Percussió Corporal a 2n d’ESO on els alumnes poden viure la música amb el propi cos o materials quotidians i on queda com a producte final una gravació audiovisual del treball realitzat.

Les actuacions musicals que es realitzen es difonen per internet a través de la web del centre o del canal youtube del mateix.

TIC i MOODLE

Es treballen amb els alumnes les noves tecnologies donant eines per a la creació, producció i edició musical de forma fàcil i engrescadora per tal que coneguin les possibilitats actuals que tenen al seu abast. Molts d’aquests recursos permeten treballar de manera intuïtiva pel que molts cops no calen coneixements musicals o els que calen són molt bàsics.

En aquest sentit hi ha un curs moodle per a tots els alumnes on hi ha penjats recursos musicals de tot tipus (tant en webs com en documents) per a tots aquells que vulguin indagar, desenvolupar, jugar, crear…tant de forma senzilla com més elaborada.

AUDIOVISUALS

Es promou amb molta força l’ús del llenguatge audiovisual sent un eix conductor de les activitats musicals tant des de la Percussió Corporal, de les actuacions musicals diverses, el Projecte de Recerca com a la mateixa matèria de música de 2n de l’ESO sent una de les parts amb gran pes. D’aquesta forma continuem treballant les noves tecnologies alhora que mantenim la creativitat i expressió com a objectiu fonamental de l’àrea.