Llengua i literatura catalana

Des de l’àrea de llengua i literatura catalana treballem perquè l’alumnat adquireixi les competències lingüístiques necessàries per tal que la comunicació oral i escrita els pugui ser una eina de relació amb totes les seves activitats personals i socials. És per això que treballem a fons les quatre habilitats lingüístiques: la comprensió i expressió oral i escrita.

A partir de la lectura i l’escriptura potenciem la creativitat, activitat inclusiva en què tot l’alumnat hi participa depenent del ritme d’aprenentatge a través de la creació de poemes, guions, escenes teatrals, contes, etc. i amb la seva representació vivencial, per escrit o bé a través de mitjans audiovisuals. En aquest sentit destaquem la participació del centre des de fa molts anys en la “Mostra Literària Mn. Pere Ribot” de Vilassar de Mar/Maresme. També en la diada de Sant Jordi al centre on a part del concurs literari es fan recitals poètics amb acompanyament musical, concurs de cartells i tallers d’experimentació amb la poesia.

També treballem la gramàtica de la llengua de manera pràctica amb textos i diferents activitats ja sigui a través de recursos TIC o de forma escrita.

Procurem que cada curs de l’ESO pugui conèixer un dels autors de les lectures treballades durant el curs. Aquesta activitat els acosta a la part més vivencial i professional de la literatura alhora que ajuda a fomentar més el plaer per la lectura.