Dia Escolar de la No-violència i la Pau

El 30 de gener és la data en què celebrem el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o DENIP), una jornada dedicada a difondre els valors de la pau, la concòrdia, la tolerància, la solidaritat i el respecte pels drets humans.

Els alumnes de 1r d’ESO fins a 1r de Batxillerat escoltaran el testimoni de la Nadia Ghulam, una noia afganesa que actualment resideix a Catalunya.  La seva vida, està marcada per les conseqüències d’una cruenta guerra civil, de la fam i del règim talibà. Però tals adversitats no van poder frenar-la i va aconseguir tirar endavant gràcies al seu enginy i coratge, fent-se passar per un noi durant deu anys per així poder alimentar la seva família. Amb l’ONG  Ponts per la PAU que ha impulsat, continua lluitant per fer arribar l’educació i els valors del diàleg i la PAU al seu país.

Després de la xerrada, al pati, l’alumnat construirà diferents figures relacionades amb la PAU que intercalarà amb la lectura de textos i cançons. L’acte finalitzarà amb la interpretació d’un RAP per la PAU que han inventat alumnes de l’aula oberta de 3r.

Esperem que la celebració d’aquesta diada ens faci prendre  consciència de la necessitat de construir un món just on no només no hi hagi violència, sinó que es dignifiqui la vida de les persones, es resolin els conflictes per la via del diàleg  i s’eliminin les discriminacions i les desigualtats.