Adhesió Vaga 15, 16, 17, 29 i 30 Març

Benvolgudes famílies,

Bona part del professorat de l’Institut Vallès reunit en assemblea hem acordat sumar-nos a les jornades de vaga convocades de manera unitària pels dies 15, 16, 17, 29 i 30 de març. Davant la campanya de manipulació que s’està fent des d’alguns mitjans de comunicació, considerem important aclarir quins són els motius de la vaga:

• Reclamem la inversió del 6% del PIB per Educació com a mínim. La reversió d’anys de retallades és imprescindible per reduir les ràtios d’alumnes per aula, incrementar el personal d’atenció directa a l’alumnat, augmentar l’oferta d’FP pública, etc.
  • Ens oposem a la manera de fer del conseller d’Educació, que actua sense tenir en compte a la comunitat educativa.
  • Ens oposem al nou currículum, que s’anuncia a quatre mesos de que acabi el curs, s’imposa sense diàleg i amb la intenció de posar-lo en marxa al setembre. Aquest nou currículum suposa canvis substancials: assignatures que desapareixen, altres que redueixen les seves hores… i obre la porta al fet que el professorat hagi d’impartir matèries que no són de la seva especialitat.
  • No ens oposem a l’avançament del calendari escolar en si mateix, sinó al fet que se’ns redueixi el temps per organitzar el curs precisament en un moment en què haurem d’afrontar molts canvis.
  • Exigim l’estabilització del personal interí. L’estabilitat de les plantilles és sinònim de qualitat.
  • Demanem l’assumpció de responsabilitat del Departament en la defensa de la immersió lingüística i cobertura legal de tot el personal dels centres.

Ens hi juguem molt. La nostra lluita és la lluita de tots i totes en defensa d’una educació pública de qualitat. En aquest sentit, fem una crida a que tota la comunitat educativa difongui les reivindicacions i se sumi a les mobilitzacions.

Lluitant també estem educant!

Assemblea del professorat de l’Institut Vallès