L’Institut Vallès participa com a centre experimental en el projecte ECO-IN

ECO-IN proposa un nou i innovador model de formació per generar escoles i comunitats inclusives. Mitjançant un enfocament ecològic i basat en l’evidència científica, ECO-IN promou una participació activa de professors, directors d’escola, responsables polítics, pares i famílies. 

El propòsit del projecte ECO-IN és la millora de les polítiques i pràctiques d’educació inclusiva des de l’escola primària fins a la secundària inferior, a través de la participació activa de tots els principals interessats en educació, com a mestres, directors d’escola, personal educatiu (dins i fora de l’escola), pares, mares i autoritats públiques, brindant-los capacitació específica i accions de suport per actuar concretament com un equip que treballa en conjunt per combatre la segregació i la radicalització. Això implica establir mesures més qualitatives i quantitatives per implementar, monitorar i avaluar la inclusió a l’escola.

Aquest és un projecte de RED-LIPA, laboratori d’acció prosocial aplicada. RED-LIPA està format per un conjunt d’especialistes en educació i docents de la UAB que col·laboren amb diverses universitat europees i llatinoamericanes.

 

Formació sobre Inclusió ECO-IN a Barcelona

Els centres que formen part del grup experimental ECO-IN, entre els quals es troba l’Institut Vallès, van tenir la primera part de la seva formació d’inclusió ECO-IN el passat 28 de gener a la sala de reunions de l’Hotel Front Marítim de Barcelona.

Directors de centres educatius, representants de famílies, educadors, i també alguns representants polítics de diferents escoles i instituts del territori català van tenir 5 hores de formació presencial a càrrec del Dr. Robert Roche i la Dra. Mayka Cirera (Mirada Local-Lipa Net). )

En primer lloc, es va treballar la sensibilització cognitiva al tema de la prosocialitat; després es va treballar en profunditat la comunicació de qualitat prosocial; i, finalment, es van exposar els passos a seguir per al desenvolupament del lideratge prosocial dins de cada organització.

Aquesta formació es complementarà amb 3 hores de formació a cada centre per separat entre els mesos de febrer i març, on els ponents es desplaçaran als centres educatius participants per seguir fent el seguiment dels temes tractats.

 

Si voleu més informació sobre el tema: https://lipa-net.org/