Erasmus KA2

We are pleased to announce that this morning Ins Vallès has launched our official kick-off Erasmus KA2 meeting. Our centre has joined with the attendance of Mrs. Anabel Borràs, Head of Erasmus Programmes at the Educational Department in Vallès Occidental, who has welcomed our EU partners from Greece, Germany and Italy.

A successful kick-off meeting is crucial for getting an efficient start for a project.The actual kick-off week means four full days of discussions and presentations of the different work packages and EU requirements but also just as much focus on getting to know each other and each other’s pedagogical approaches.

This two year project hones in on “Anthropocene” and it is addressed to 1st Baccalaureate students. During two academic school years, students will be able to work on the project content and cooperate with their EU school partners throughout continuous school mobilities.

Ens complau anunciar-vos que Ins Vallès ha inagurat aquest matí la nostra trobada oficial d’inici Erasmus KA2. El nostre centre s’ha unit a l’assistència de la senyora Anabel Borràs, cap de programes Erasmus del departament educatiu del Vallès Occidental, que ha donat la benvinguda als nostres socis de la UE: Grècia, Alemanya i Itàlia.

Una reunió d’inici és crucial per aconseguir desenvolupar un projecte eficient. La setmana d’inici significa quatre dies complets de debats i presentacions dels diferents paquets de treball i requisits de la UE, però també un enfocament igual a conèixer-los els altres i els altres enfocaments pedagògics.

Aquest projecte de dos anys s’adapta a “Antropocè” i s’adreça a estudiants de 1r Batxillerat. Durant dos cursos acadèmics, els estudiants podran treballar en el contingut del projecte i cooperar amb els seus socis escolars de la UE a través de la mobilitat escolar continuada.