Enguany, amb l’alumnat de segon de l’ESO B, hem treballat les narracions amb contingut ètic i moral a partir de la lectura de diversos fragments de les “Faules d’Isop“.
A partir d’aquest treball, l’alumnat ha aprofundit en la definició de l’ètica i la moral, les actituds que consideraven correctes i les que consideraven incorrectes, ha recordat i reflexionat sobre què sentien quan van arribar a l’Institut per primera vegada, les coses que els feien por, les actituds que no els agradaven dels més grans i els aspectes que els van ajudar a aprendre i créixer com a persones, prenent les decisions correctes.
Amb tot, cada alumne ha redactat una faula, des de la qual es treballava una lliçó moral que ell/a creia important remarcar. Finalment, amb totes les faules creades, l’alumnat ha editat el seu propi recull de faules que, posteriorment, han lliurat als seus companys/es de 1r de l’ESO C perquè els serveixi com a eina de reflexió i discussió moral.
Tota una experiència, tal com resta palès en les fotografies!
Gràcies a la feina i la creativitat de l’alumnat de segon de l’ESO B per fer-ho possible!