Codis Secrets – 4t d’ESO

Els alumnes de 4t d’ESO han assistit a una xerrada sobre l’evolució de Codis Secrets (Criptografia) al llarg de la història, amb l’expert Ã’scar Font. Han pogut veure com funciona una de les dues màquines ENIGMA que hi ha a l’Estat Espanyol. L’ENIGMA la feien servir el nazis per comunicar-se en secret durant la II Guerra Mundial i el matemàtic britànic Alan Turing la va aconseguir desxifrar amb una altra màquina electromecànica, anomenada la Bomba, antecessora de les computadores.

Després els alumnes han fet un taller en el qual havien d’aconseguir desxifrar missatges encriptats amb el mateix mètode utilitzat durant la crisi dels míssils russos instal·lats a Cuba l’any 1962. Afortunadament, la majoria dels grups va aconseguir salvar el món d’una explosió nuclear!