Trobada amb l’autor de “Nadar o morir”

Diversos. Tossa de Mar, abril de 2024.

L’11 d’abril de 2024, va tindre lloc una trobada entre els alumnes de 2nA i 2nB i l’escriptor Arturo Padilla de Juan a la biblioteca municipal de Tossa, Manuel Vilà i Dalmau. En total, hi van assistir 25 alumnes de manera voluntària a les 4 de la tarda, fora de l’horari escolar. Nadar o morir és lectura obligatòria al segon curs d’ESO, a l’assignatura de Llengua castellana.

Arturo Padilla de Juan és un escriptor català de literatura juvenil en català i castellà. En aquesta trobada va explicar que no només escriu llibres o novel·les, sinó que, quan escriu, té el poder de transmetre emocions i experiències. Unes de les seves activitats favorites és recórrer instituts per poder parlar sobre els seus llibres amb els alumnes.

La presentació va ser en castellà (l’idioma del llibre) i va aclarir dubtes als alumnes assistents, a causa que el seu final era obert i van quedar molts temes oberts. El llibre que van comentar tracta d’un noi que es diu Bruno que pateix assetjament escolar per part dels seus companys. La natació es converteix en la seva passió, fins al punt d’estar nedant cada nit al gimnàs del poble per superar les seves marques. Mentre neda, reviu escenes terribles lluitant contra les onades i busca redimir-se per un error passat. A més, s’enamora de la recepcionista del complex, però se sent malament pel que va fer.

S.M. i N.P. 3rB