Sant Jordi 2018

Un any més, vam celebrar el dia de Sant Jordi amb un emotiu i variat acte cultural a l’institut.

Els presentadors, Fina Fàbregas i Joan León, de segon de batxillerat, van ser els encarregats de conduir l’ esdeveniment, que va incloure algunes novetats respecte a les edicions dels anys precedents.

L’ acte es va iniciar amb el recital Llengües del món, enguany amb poemes de nou idiomes diferents, tota una mostra de la riquesa lingüística que reunim en el nostre centre.

Va seguir una novetat: L’Auca de Sant Jordi, vídeo amb dibuixos amb els seus corresponents rodolins que explicaven – amb alguna sorpresa- la llegenda de sant Jordi. Els dibuixos eren originals dels alumnes de primer d’ESO, que també s’havien encarregat de l’edició del vídeo, sota la direcció de la professora Núria Sàbat.

A continuació es van lliurar els premis dels diversos concursos que es celebren al centre durant el segon trimestre: el concurs dels enigmes, el concurs literari en anglès i el concurs literari en llengües catalana i castellana.

Després de la lectura de les obres premiades, es va cloure l’acte amb una petita mostra de treballs audiovisuals: poemes d’autors catalans en imatges, a càrrec dels alumnes de primer de batxillerat, i la primera mostra de booktrailers de l’ institut, sobre l’ obra Un poco de abril, algo de mayo, todo septiembre, de Jordi Sierra i Fabra.

Una gran rosa pixelada i una escultura en palets de fusta titulada Text i senyera, ambdós treballs dels alumnes de tercer d’ESO dirigits per la professora Mia Guiteres, van posar l’ apunt decoratiu a la celebració d’aquest any.

PREMIS DELS CONCURSOS LITERARIS DE SANT JORDI

Enguany s’ ha celebrat el primer concurs literari en llengua anglesa de l’institut. Mariví Fontseca, cap del departament d’idiomes, va agrair l’interès i la participació de l’alumnat. En resultaren premiats My heart, d’Helena Martínez, de 2n d’ESO, així com el poema Pitch white, de David Bartrés de 1r de batxillerat, i la prosa Philosophical criticism, de Marta Fernández, també de 1r de batxillerat.

Pel que fa al Concurs Literari de l’ESO, els premiats van ser els poemes:

• Estic enamorada, de Telma Nicolás,
  • El poema de sant Jordi, de Sofia Pedrero (1r),
  • Querida mar, de Dana Mata (2n),
  • Caminos, de Mikaela Leivas (3r),
  • La foscor que no vull, d’ Anna Balmaña (4t).

I Lls narracions guanyadores de l’ESO van ser:

• Un viernes por la noche, de Lel Gómez (3r) i
  • Tossa, envoltada de muntanyes i boscúries (4t).

Finalment, els premis del Concurs de Narrativa del batxillerat van anar per les narracions:

• Sota la pluja, de Marta Fernández, i
  • Guerra, de Pol Ribas.