Caixes niu dissenyades i construïdes pels alumnes de 1r d’ESO

Diversos. Tossa de Mar, abril de 2024

Durant el mes de gener i febrer, els alumnes de Tecnologia i Digitalització de 1r d’ESO han dissenyat i construït unes caixes niu que es van instal·lar al pati de l’institut a principis de març. L’objectiu és que ocells com la mallerenga, el pit-roig o el pardal comú hi puguin fer el niu durant els pròxims mesos.

Aquests ocells normalment fan els nius a petits forats i esquerdes naturals, però els creixements de les ciutats i pobles fa que cada cop tinguin menys espai per habitar. Per això, aquest projecte té una doble finalitat per als alumnes: d’una banda, aprendre a treballar amb fustes i amb eines del taller, i de l’altra, prendre consciència del nostre entorn i de problemes mediambientals com la destrucció d’hàbitats natural.

El treball va començar amb un estudi del tipus d’ocell i les seves característiques per tal de definir el disseny de les caixes niu d’acord amb les necessitats d’aquestes espècies. A partir d’aquí, el primer pas va ser fer un esbós, un llistat dels materials necessaris i uns plànols en paper de les parts de la caixa niu. Un cop comprovades les mides de tot el disseny, es va passar a tallar la fusta i a construir les caixes niu clavant les diferents peces.

Z.M. 3rB