El món a través d’imatges

Diversos. Tossa de Mar, abril de 2024

La biblioteca de Tossa de Mar va organitzar un taller de crítica fotogràfica per als alumnes de 4t d’ESO de Visual i Plàstica.

L’activitat es va dur a terme el vint-i-tres de febrer, amb la participació de disset alumnes de l’últim curs d’ESO que, acompanyats de la professora del Departament de Plàstica, Paula Valero, van fer un taller de fotoperiodisme a càrrec de la fotoperiodista Clàudia Frontino, de l’Agència Talaia. Es tractava de veure la potència i l’impacte que tenen les imatges per explicar i conèixer més del món en què vivim.

De manera participativa i buscant el raonament crític, es van repassar diversos projectes, artistes, fotografies i conflictes arreu del món. Al final, es va proposar un taller on l’alumnat va analitzar imatges fetes per diferents fotoperiodistes.

L’activitat es va tancar amb una reflexió final sobre l’impacte que tenen les imatges i com expliquen el món en què vivim.

N. P. 3rC