Dia Escolar de la No-violència i la Pau

El passat divendres 2 de febrer, l’Oficina Jove de la Selva ha organitzat una activitat al nostre centre amb l’objectiu de fer que els nostres alumnes reflexionessin sobre el concepte de la Pau:
coincidint amb el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) que es va celebrar dimarts en memòria de la mort de Mahatma Gandhi, des de l’Oficina Jove de la Selva hem volgut contribuir a aquesta reflexió i per això les dinamitzacions que hem fet als patis de l’Institut de Santa Coloma de Farners i de La Salle, de l’Institut Vescomptat de Cabrera d’Hostalric i la seva subseu a Breda i de l’Institut de Tossa de Mar, han girat entorn la definició de la pau. Concretament, a través de la metàfora de “l’arbre de la pau”, l’alumnat participant havia de pensar quines accions podien fer ells per posar els fonaments de la pau per tal de crear un ambient de respecte (arrels), alhora que quines coses s’aconseguien si la pau creixia i era fructífera (fruits).”

A l’hora del pati l’alumnat, de forma voluntària, ha anat escrivint en l’arbre de la pau tot allò amb que relacionen el concepte “PAU”: Alegria, llibertat, democràcia, benvinguts refugiats,….

Aquí podreu trobar més informació sobre aquesta activitat.