Una tarda diferent a la biblioteca

Per Carles Couso

Aquest passat dimecres 8 de febrer vàrem tenir una visita molt especial a la Biblioteca Municipal Manel Vilà i Dalmau.

Els alumnes del club de lectura de l’institut, aquest trimestre han llegit un llibre anomenat Diumenge al matí, al peu del salze i el passat dimecres 8 de febrer a la biblioteca vàrem rebre la seva autora, l’escriptora Dolors Garcia i Cornellà.

L’autora gironina, actualment veïna de Vilobí d’Onyar, va néixer a Girona el 1956. És llicenciada en psicologia i es dedica a la literatura des de l’any 1985, quan va guanyar el premi J.M. Casero amb l’obra Albert. A partir d’aquella data ja no va parar d’escriure i actualment compta amb una cinquantena de títols publicats, alguns dels quals han estat reeditats diverses vegades. També ha guanyat uns quants premis literaris.

El conjunt de les seves obres formen part de la literatura infantil i juvenil i com va manifestar l’escriptora a la biblioteca: “Els nens i joves són els lectors amb qui em trobo més a gust, tot i que no descarto decidir-me algun dia a escriure literatura per a adults.”

Els alumnes van ser citats a tres quarts de quatre a la mateixa biblioteca. L’acte va estar presentat per una de les dues bibliotecàries, la Carme, que va dir que des de la biblioteca estaven molt contents d’aquestes ganes de llegir dels joves de l’institut. Tot seguit, la Carme va fer una interessant presentació de Dolors Garcia i de les seves obres literàries.

Dies abans a la visita, els alumnes del club de lectura, juntament amb els professors, van quedar per preparar un conjunt de preguntes per fer a l’autora del llibre. La Insaf va trencar el gel i va ser ella qui va fer la primera pregunta: “Et va costar molt escriure aquest llibre, Dolors?” L’autora va contestar la pregunta de la Insaf i seguidament va anar contestant una a una totes les preguntes dels seus lectors tossencs. Entre les respostes de l’escriptora en cap moment hi va faltar cap rialla i gràcies a les anècdotes que ens explicava o als seus interessants i útils consells de com fer una bona història, en les cares dels lectors només s’hi podia veure interès.

Per acabar la jornada, els alumnes es van fer una foto amb l’autora, i seguidament alumnes, professors, bibliotecàries, i per descomptat la Dolors, van gaudir d’un magnífic berenar, on van sortir més qüestions sobre el llibre.

Tots els lectors van fer una molt bona valoració tant del llibre com de la visita de l’escriptora, així que només ens cal dir: “Dolors, a Tossa t’esperem amb els braços oberts!