Diversos. Tossa de Mar, gener de 2025.
Per desplaçar-nos des de Tossa hem d’agafar l’autobús, el cotxe o un taxi i no tenim gaires opcions.
Per moure’ns, hem d’agafar el bus, que és l’opció més segura. També podríem disposar d’un taxi, però si volem una opció més econòmica no tenim cap altra alternativa que l’autobús.
Si volem agafar l’autobús per anar a qualsevol lloc, primer hem d’arribar fins a Lloret i d’allà agafar un altre bus per arribar fins a Girona i altres llocs. Encara no hi ha cap autobús que vagi directe a Girona. En canvi, cap a Barcelona sí que hi ha bus directe, la Sarfa.
Un altre desavantatge és que no hi ha parades de bus repartides per Tossa per parar en un lloc concret, tots paren a la terminal.
A l’estiu surten més autobusos que a l’hivern, hi ha més turistes i més moviment, en canvi, a l’hivern no en surten tants.
A l’estiu, l’últim bus és a les 21:25 i el primer surt a les 8:25 de matí; en canvi, a l’hivern, com que no hi ha tants turistes, l’últim bus és a les 20:30.
Targetes amb abonaments
Ara bé, també hi ha algun avantatge, com ara que hi ha una targeta que costa aproximadament 64 € i inclou 10 viatges; o sigui, que en total són 20 viatges perquè un serveix per anar i per tornar, així que surt a compte comprar-se’l.
També hi ha abonaments d’aquest tipus per anar a altres llocs, amb preus que varien en funció del destí.
Nosaltres creiem que farien falta més autobusos i millor comunicats per no haver de fer tant de transbord. Considerem que hi hauria d’haver autobusos directes per a tot arreu, però que vagin fent parades com la Sarfa que s’agafa a l’estació del Nord a Barcelona i para a Blanes, Lloret i Tossa però sense cap transbord.
N.G i I.G. 3r A

