Setmana de Projectes Globalitzadors a l’institut

Diversos. Tossa de mar, desembre de 2023.

La darrera setmana de classes de desembre hem estat treballant per projectes a les aules d’ESO. De primer fins a quart, els alumnes han treballat en grups per dur a terme diversos projectes globalitzadors que ens han permès aplicar metodologies d’aprenentatge diferents.

A 1r d’ESO, el projecte “Viatge al centre de la Terra” els ha endinsat en el món dels volcans i de la geologia, han construït sismògrafs, maquetes de les plaques terrestres i han passejat pel volcà de Santa Margarida, a Olot, fent d’exploradors i de geòlegs. També han pogut investigar, in situ, la cara més científica de la llegenda de la Creu de Sant Ramon, entre moltes altres tasques.

Els alumnes de 2n d’ESO han realitzat un projecte relacionat amb el Camí de Sant Jaume, aprofitant que passa per Tossa. Han cercat informació relacionada amb el camí, han calculat  distàncies i el temps de recorregut, han estudiat  els senyals identificatius de la ruta; també han entrevistat els veïns i veïnes de Tossa per saber què en sabien, i tot plegat ho han enregistrat en diversos Podcast, com si es tractés d’un programa de ràdio.

A 3r han pogut treballar el seu vessant més científic elaborant, al laboratori, una colònia representativa de les aromes de Tossa, i també la seva vocació creativa ideant tot el màrqueting necessari per vendre’l: han fet enquestes, han creat l’eslògan de la seva marca, filmat un espot publicitari, gravat falques de ràdio i dissenyat cartells gràfics. Han visitat el Museu del Disseny de Barcelona per descobrir tots els misteris que envolten el disseny i el màrqueting comercial i han practicat l’anglès entrevistant estrangers al Parc de la Ciutadella.

Finalment, els alumnes de 4t han estat tota la setmana planificant viatges a diverses destinacions, amb tots els detalls que això implica: pressupostos, tipus de viatge, planificació de l’itinerari diari, visites als punts culturals més destacats de cada destinació, excursions,…

En definitiva, hem viscut una setmana diferent a l’institut, treballant els sabers de totes les matèries de manera globalitzada i pràctica, des d’un enfocament molt interessant i amb resultats molt positius.

Redacció.